Avatar billede Alex Praktikant
22. november 2020 - 14:53 Der er 7 kommentarer

Vil sælge min PC fra 2019 grundet fejlkøb

Hi, CW,
vi købte i 2019 en ASUS Vivo AiO V241ICUK-BA310T LED 23.8".

Beskrivelse af den her:
Den her All-in-One stationære pc kommer med en Intel Core i3-processor med en hastighed på 2 GHz samt en hukommelse på 8 GB. Den er udstyret med både en mekanisk harddisk og SSD, og grafikkortet er et HD Graphics 520 fra Intel.

Vi indser nu det var en fejlkøb og vil gerne sælde den eller evt bytte ud med en bærebar. Det er stort set ikke brugt og kvittering haves.

Hvad får vi ca for den ???

mange hilsner
Alex
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2020 - 16:08 #1
typisk ikke over det halve af, hvad du selv gav.
Avatar billede nfssister Forsker
22. november 2020 - 18:20 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2020 - 18:42 #3
Så trækker du momsen fra, og butikkens avance, og dummebøden for i3, og du er på max 3000kr i værdi.
Den kan alm internet, kontor, og det er så det. Der er INGEN unge mennesker, der vil købe den, så dit publikum er 50+
Hvis du scroller ned på dit link, så kan du se, at prisen i august var ca 4000kr. Den er IKKE blevet mere værd siden.
Beklager - men det er den rå sandhed.
Avatar billede finb Ekspert
23. november 2020 - 09:00 #4
Halveringstiden = 1 år ?
Det er lidt hurtigere end Tjernobyl :)
:)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. november 2020 - 09:19 #5
Fra 4 til 3 tkr er ikke en halvering. At prisen for nyligt er steget til over 5 er ikke med i min prissætning, da jeg ikke ser en årsag til den stigning.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. november 2020 - 11:28 #6
Du kan nok få ca. 2000. Det er en lækker maskine, til alm. internetbrug, hvis man mangler plads på skrivebordet og gerne vil have en stor skærm. Desværre er det en noget langsom processor efter dagens standard. Og den vil fremtræde mere og mere langsom efterhånden som Windows 10 bliver overdænget med opdateringer. Selv om man nu er nået til 10. generation af i3 er dette kun en 6. generation. Den har et CPU index på 2299 https://www.cpubenchmark.net/cpu.php?cpu=Intel+Core+i3-6006U+%40+2.00GHz&id=2912
Det ses desværre ofte på tilbudsmodeller, også i dag at de er undermotoriserede, fordi mange bare tror at i3 er i3 og i5 er i5. Man skal checke benchmark.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. november 2020 - 13:06 #7
vedrørende #5 - en prissætning på prisrunner hvor kun en forretning er med viser mere produktet er forældet - end den reelle prissætning - (Power der har den - har den ikke online og kun i en af deres butikker) - helt enig i den ikke blev mere værd i august.