Avatar billede petersen7913 Forsker
23. november 2020 - 18:26 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Mystisk syntax error når jeg vil vælge data

Jeg har oprettet en tabel ved at indlæse et regneark.
Udgave 1: jeg har selv valgt en kolonne til unik ID, den er formatteret som long integer.
Udgave 2: Access fik lov til at autogenerere en unik ID.
Jeg laver en simpel query: vælge unik ID feltet. Når jeg får resultatet op klikker jeg på den lille pil i overskriften og får 'Syntax error (missing operator) in query expression <tabelnavn>.
Gode forslag???? Det hjælper ikke (bare) at lukke Acces og lukke den op igen

Pft :)
Avatar billede Gustav Ekspert
23. november 2020 - 18:46 #1
Det ville hjælpe, hvis du postede din query (SQL).
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. november 2020 - 08:58 #2
Probelmet er, at der ikke ER en SQL at poste .... Det sker når jeg vælger den lille pil, som gør at man kan markere f.eks. 2 poster man vil se.
Udgangspunktet er select * from <tabel> ;)
Men der er ikke tale om en query jeg selv skriver, hvis det var kunne jeg jagte fejlen.
Nu har min PC så være helt slukket, er startet op og tester igen.
Nu er variationen, at jeg kan klikke på den lille pil, vælge 1! post - det går fint, men hvis jeg så vil vælge en mere får jeg 'The expression '|' you entered is invald'....
Men jeg SKRIVER ikke min query, jeg vælger ved at klikke på listen ...

Pft ;)
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. november 2020 - 09:07 #3
Tilføjelse:
Jeg kan vælge flere felter, hvis det er tekstfelter.
Jeg testede med en tabel, lavet med augogenereret ID, det kolonne giver samme problem ....
Så umiddelbart ser det ud til at være et problem i Number kolonner
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2020 - 09:27 #4
is it possible to have a copy of the table/data in question?
Also the table without the problem, wouldbe nice too
Avatar billede Gustav Ekspert
24. november 2020 - 09:28 #5
Jeg kan ikke genskabe dette. Måske er feltet et lookup felt - studer tabeldefinitionen.
Prøv manuelt at oprette en ny tabel og kopier data over i den.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2020 - 09:29 #6
Maybe the Excel sheet too.

Just noticed  "Jeg testede med en tabel, lavet med augogenereret ID, det kolonne giver samme problem ...."

So both tables have the problem then?
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2020 - 09:30 #7
Gustav, have you a copy of the data? If so, then no need for me to get involved ;-)
Avatar billede Gustav Ekspert
24. november 2020 - 09:46 #8
Nej, kun hvad der er postet her.
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. november 2020 - 09:47 #9
Gustav don't have the data ;)
I have tried with more than just the 2 test tables. I worry it is a general problem.
Any suggestiosn as to how I can test?
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. november 2020 - 09:52 #10
Jeg har lige lavet en lille tabel direkte, ID, 2 kolonner med tal (long integer og double) og en med tekst.
Så snart jeg vil marekre mere en e række i en oversigt med tal får jeg fejlen med '|' ... tekstkolonnen fungerer som den skal.

Blæææææææ snøft :)
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2020 - 10:07 #11
So you are saying it has nothing to do with the Excel dat, but any data/table you make? If so then I would suggest reinstalling access.
Avatar billede Gustav Ekspert
24. november 2020 - 10:14 #12
Dette er ikke normalt. Prøv en reparation eller geninstallation af Office.
Avatar billede petersen7913 Forsker
24. november 2020 - 10:22 #13
OK, jeg prøver og tak