Avatar billede John Novice
24. november 2020 - 19:55 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

SQL database

Hvorfor får jeg denne fejl " kolonnen id tillader ikke nulls-værdier " .. ????
Jeg kan ikke finde fejl i oprettelsen, men det er jo nemt nok at skrive..!! :)
Anyone..?
Avatar billede claes57 Ekspert
24. november 2020 - 19:58 #1
id skal vel være auto-number, så der genereres et tal til hver post. Hvis den er auto, så skal du ikke udfylde den - det sørger databasen for. Du har bare et id-nummer, som du kan sætte ind i andre tabeller, der relaterer til denne post.
Avatar billede John Novice
24. november 2020 - 20:03 #2
ID er sat til auto SEED 1 auto INCREMENT 1 og NOT NULL, og alligevel får jeg denne irriterende fejl.
Avatar billede terry Ekspert
24. november 2020 - 20:17 #3
when are you getting the error?

If you are trying to insert data then dont iclude ID column in field list
Avatar billede John Novice
30. november 2020 - 18:39 #4
Har fundet fejlen. :O)