Avatar billede Boejden Seniormester
25. november 2020 - 12:54 Der er 13 kommentarer

Postproblem: fra win 7 til win 10

Hej, en pc opgraderet fra win 7 til win 10.
mailkonto ligger hos yousee: @mail.dk
den blev tidligere læst i livemail fra Microsoft . og dér ligger alle adresserne.
Men når jeg vil åbne konto på livemail med youseeoplysninger - kodeordet er blevet ændret grundet overgangen til win10! - nægter livemail adgang - hvad gør jeg nu??
jeg er godtnok på´en :-)
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2020 - 13:30 #1
WLM  fungerer ikke sammen med win 10  -  (understøttes ikke længere af MS ) , så anbefalingen er at skifte til en anden mail klient -. Prøv feks denne https://www.emclient.com/ som kan importere alt fra WLM
Avatar billede INK Ekspert
25. november 2020 - 14:03 #2
Thunderbird er et gratis mailprogram, der kan downloades her
https://mozilladanmark.dk

Thunderbird kan læse WLM filer, der bare kan trækkes over.

Forstår ikke det med ændret password. Uddyb det venligst lidt.
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2020 - 14:35 #3
#2 mails er der ikke problemer med ved skift fra  wlm  til thunderbird  men det er der med kontakter  eM-Client kan derimod hente alt inklusiv mail opsætning fra WLM.
(det med password er fejlen som WLM kommer med i win 10 ... går jeg ud fra, efter det jeg tidligere har oplevet )
Avatar billede 220661 Ekspert
25. november 2020 - 16:07 #4
Jeg har brugt Yousee webmail da jeg fik Windows 10. Den har virket fint hele tiden.
Avatar billede Boejden Seniormester
25. november 2020 - 16:46 #5
Password: det var yousee, der krævede nyt password. Og de anede intet om livemail: spørg Microsoft. Fed service:-)
Kan forstå på at Thiúnderbird er at foretrække, men #4: det lyder ogå fint, men hvorledes får jeg kontakter og mailboxe fra den gamle livemail over i youseemail??
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2020 - 17:16 #6
#Webmail er for de fleste fint nok , men hvis der ofte bruges  "send to mail", scanning  direkte til mail  , eller klik på "mailto" links bliver de mere besværlige uden en mail klient !
Avatar billede Boejden Seniormester
25. november 2020 - 17:54 #7
altså Thunderbird :-)
og så var der lige det med at hente indholdet fra livemail, som efter hvad jeg forstår fortsat er tilgængeligt på PC, blot at Microsoft ikke yder support, da livemail er udgået.
Så hvor finder jeg mails, mapper og adresse-filer :-) fra Livemail?
Avatar billede hjolsen Ekspert
25. november 2020 - 18:28 #8
#7 grunden til jeg foreslår https://www.emclient.com/ er at du helt slipper for at tænke på mapper osv  , ved første start spørger programmet om den skal hente alt fra WLM !
- og jeg har kun kunne få thunderbird til at hente en kontakt af gangen (lidt træls hvis der er +50).
Derudover sker der jo ikke noget ved at prøve et andet program - det kan altid fjernes igenn :-)
Avatar billede Boejden Seniormester
26. november 2020 - 10:08 #9
Forsinkelsen skyldes, at det er min gamle brors gamle PC :-)
Og for at det ikke skal være løgn, har der været strømafbrydelse...og den er nu ikke til at starte..... indikator for harddiskaktivitet  lidt tid og derefter...ingenting!! ingen skærm, intet. Så det ligner mere en totaludskiftning..og så hænger mails og kontakter nok i en tynd tråd.........
Avatar billede INK Ekspert
26. november 2020 - 10:26 #10
Hvis harddisken stadig kan fungere i en usb-adaptor, så kan du med en anden pc fiske mails og kontakter ud. Mails ligger i en skjult fil. Har tidligere behandlet emnet i denne tråd
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034308
Avatar billede Boejden Seniormester
26. november 2020 - 11:14 #11
:-) takker mange gange for input, jeg fortsætter "når der er nyt" :-)  :-)
Avatar billede Boejden Seniormester
21. december 2020 - 22:27 #12
Ny pc, indhold fra harddisk lagt i mapper af leverandør, en mappe hedder kontakter og kan læses ud - men kopieres??? Og selve mailene....der er ingen filer i mapperne med noget der ligner mailnavne...men det kan nok heller ikke forventes - de er vel klasket sammen ....??? hvad kan åbne dem, når nu VLM ikke er installeret på Win 10
Avatar billede INK Ekspert
21. december 2020 - 23:33 #13
Mails ligger i skjulte mapper se tidligere i tråden.