Avatar billede herot Novice
19. august 2020 - 12:33 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Live mail fungere ikke

Jeg kan pludselig ikke åbne live mail, vist nok efter den seneste opdatering af windows 10. Jeg er på nettet.
I windows update står at genstart påkrævet, opdatering KB4566782 venter genstart.
Der sker ingen ændring efter jeg har genstartet
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 13:02 #1
Er det live mail fra Essential 2012 Så kan du logge på med samme adresse og adgangs kode i den nye Windows mail eller Windows Outlook.
Avatar billede INK Ekspert
19. august 2020 - 13:46 #2
Hvis du er lidt heldig, får du Windows Live Mail til at køre igen. Prøv at lukke/slukke maskinen og så genstart. Hvis det ikke lykkes, så må du gøre som #1 foreslår.
Hvis du har gamle mails, som du ikke vil miste, kan det anbefales at installere mailprogrammet Thunderbird. Dette program kan importere mails fra WLM.
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 14:06 #3
Hvis du vælger synkroniser i Windows Mail får du også dine mail overført!
Avatar billede herot Novice
19. august 2020 - 14:30 #4
Jeg genstartede efter at have slukket helt for maskinen, det hjalp ikke. jeg får stadig at vide at, samlet opdatering til W10 baserede system (KB45667829 kræver genstart. Det sker så snart jeg prøver at åbne live mail
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 14:38 #5
Er du sikker på at du har skrevet rigtigt? Normalt burde alle Windows opdateringer være på nettet?
https://ibb.co/ZK9wnnH
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 14:50 #6
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. august 2020 - 18:15 #7
Windows live mail er gået i "udu" på  rigtig mange maskiner efter de seneste opdateringer. Den eneste løsning jeg vil anbefale er at installere et andet mail program - da windows live mail ikke understøttes af MS. Jeg vil anbefale https://www.thunderbird.net/da/
Avatar billede herot Novice
19. august 2020 - 18:16 #8
jeg har oprettet outlook og det fungerer, jeg kan sende mail, men hvordan flytter jeg mine gamle mail fra live mail til outlook
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 18:19 #9
#7 det er jo ikke rigtigt jeg kører videre med den samme live mail konto som jeg oprettede i Windows 7
Læs nr. 3 link i #6
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 18:25 #10
#8 i løbet af kort tid kom de alle til mig i Windows Mail og da jeg var på besøg hos familie var de der også da jeg loggede på Outlook.com
Så hvis du har brugt de samme koder s´kommer de.
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. august 2020 - 18:27 #11
#9 Windows live mail er et email program (som thunderbird og outlook)  det har ikke noget med din ONLINE konto hos microsoft at gøre (selvom den også kunne hente post fra denne).
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 18:39 #12
Jeg har gjort det i Windows Mail  Tryk på konto så får du muligheden for at synkronisere
https://ibb.co/hB9h7X5
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 18:47 #13
NÅ?
https://support.microsoft.com/da-dk/help/4027160/windows-find-and-download-windows-live-mail

Windows Essentials 2012 inkluderede:

Windows Movie Maker
Windows Photo Gallery
Windows Live Writer
Windows Live Mail
Windows Live Family Safety
OneDrive Desktop-appen til Windows
Avatar billede INK Ekspert
19. august 2020 - 19:05 #14
#8 Formoder din mailkonto ikke er en Microsoft konto, men fra en anden udbyder?
Er det YouSee/TDC?
Hvis du har gemt mails i private arkivmapper, forudsætter poko1's metode, at der er kørt IMAP. Det kunne YouSee ikke i "gamle dage", så dine gamle mails vil ikke dukke op. Men svar lige på hvilket "efternavn" din mailkonto har (udelad det før @ tegnet).
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 19:27 #15
Jeg kører @live.dk.
Som er Synkroniseret med Windows Mail og Microsoft Outlook
https://ibb.co/xfLLhxj
Avatar billede poko1 Ekspert
19. august 2020 - 19:58 #16
e-mail konti, som ender på @ outlook.com, @ hotmail.com, @ live.com, @live.dk eller @ msn.com. Disse e-mail konti er alle drevet af Microsoft Outlook.com
Avatar billede herot Novice
19. august 2020 - 20:11 #17
Jeg kører @dadlnet.dk
Avatar billede hjolsen Ekspert
19. august 2020 - 20:34 #18
#17  hos  @dadlnet.dk har du sandsynligvis kørt IMAP (som Ink er inde på i nr 14) så hvis du installerer Thunderbird med din @dadlnet.dk  mail vil du sandsynligvis se alle dine mails deri . Du kan se  imap/SMTP servere navne på https://support.dadlnet.dk/    og her https://support.mozilla.org/da/kb/skift-til-thunderbird kan du læse om  import af mails fra WLM
Avatar billede herot Novice
20. august 2020 - 14:26 #19
Nu har jeg installeret Thunderbird og kan se mine mail, dog kan jeg ikke se de mail der lå i mapper. Jeg har heller ikke fået kontaktpersoner med eller kalender
Avatar billede INK Ekspert
20. august 2020 - 14:48 #20
På denne side kan du se hvordan.
https://support.mozilla.org/da/kb/skift-til-thunderbird#w_importer-meddelelser-fra-windows-mail
Desværre kan du ikke starte WLM2012, men filerne findes her:
Find mappen med .eml-filerne. Standardstien for Windows Live Mail er C:\Users\<brugernavn>\AppData\Local\Microsoft\Windows Live Mail (eller \Windows Mail).

Du skal i stifinderen sætte hak "vis skjulte elementer", der findes under fanen "Vis".

Som jeg husker det ligger alle mapper og undermapper her som x.eml filer.

Når du har installeret hjælpeværktøjet ImportExportTools fra dette sted, burde du kunne importere både mails og adresseliste.
https://addons.thunderbird.net/da/thunderbird/addon/importexporttools/

Kom tilbage hvis du løber ind i problemer.
Avatar billede herot Novice
20. august 2020 - 22:41 #21
Når jeg vil installere ImportExportTools får jeg at vide at den ikke er kompatibel med min version af Thunderbird
Avatar billede INK Ekspert
21. august 2020 - 09:35 #22
Det er sikkert fordi nyeste udgave af Thunderbird har indbygget den funktion.
Tryk på de tre vandrette grå striber øverst til højre i Thunderbird, vælg tools og vælg import. Du får nu et billede, der muliggør import af mails og adresseliste m.m.

Fandt du iøvrigt dine mails på det angivne sted #20 ?
Avatar billede herot Novice
21. august 2020 - 14:16 #23
Når jeg trykker på import i Thunderbird og derefter prik i mail, så skal jeg vælge fil: enten Becky! internet mail eller Outloo. ingen andre muligheder.
Jeg fandt ikke mine mail, jeg brugte den sti du beskrev, dog stod der Brugere i stedet for Users. der var ingen eml filer da jeg nåede Windows live mail
Avatar billede INK Ekspert
21. august 2020 - 15:03 #24
Dit problem startede med en manglende opdatering. Den ville jeg så hente her
https://www.catalog.update.microsoft.com/Search.aspx?q=KB4566782
Det er så nummer fire, du skal downloade og installere.

Prøv derefter om WLM virker igen.
Avatar billede herot Novice
22. august 2020 - 09:56 #25
Nu er min w10 korrekt opdateret. Men WLM virker stadig ikke. Den skriver:
Windows Live Mail fejl-id: 0x800C013E.

Jeg fandt mine eml filer lidt længere fremme, men kan stadig ikke importere dem
Avatar billede INK Ekspert
22. august 2020 - 21:01 #26
Hvis jeg husker korrekt vil eml-filerne nu have Thunderbird som ikon? Forudsætter dog du har installeret Thunderbird som standardmail-program.

Hvis du åbner stifinder på halvdelen af skærmpladsen og Thunderbird på den anden halvdel, vil du som jeg husker det, kunne trække enkelte mails over i programmet, måske også mapper, men ellers må du oprette mapperne i Thunderbird, markere de tilhørende mails (flere ad gangen i stifinder) og så trække dem over i den oprettede mappe i Thunderbird.

Som jeg husker det, er det hvad jeg gjorde for 1-2 år siden for en ven.
Avatar billede herot Novice
24. august 2020 - 20:40 #27
jeg kan godt åbne mine eml filer med Thunderbird, men hvor i stifinder skal de flyttes for at de er i Thunderbird
Avatar billede INK Ekspert
24. august 2020 - 21:38 #28
Prøv lige at læse #26 igen. Der har jeg forsøgt, at forklare hvordan du gør.
Du skal trække dem fra stifinder til Thunderbird, altså hold venstre museknap nede mens du flytter/trækker filen over i en mappe på Thunderbird appen.
Både Stifinder og Thunderbird skal være på skærmen.
Avatar billede herot Novice
24. august 2020 - 23:01 #29
Det lykkedes - og det fungerer - og jeg kan flytte flere filer ad gangen. Jeg vil meget gerne sige tak for den store hjælp jeg har fået