Avatar billede gufkok Praktikant
25. november 2020 - 14:24 Der er 3 kommentarer

werbatim #47514 kan ikke ses på min nye bærbar

jeg har ekstern harddisk og den virker på min gamle bærbar, men når jeg sætter den i den nye registrerer den ikke med lyd eller noget og nå jeg går ind i diskhåndtering og enhedshåndtering er den der ikke og har opdateret usb. men når jeg sætter min mus i så registrerer den. er total på vildspor. aner ikke hvad jeg skal gøre.. har også formateret harddisken.

håber nogen kan hjælpe,
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. november 2020 - 18:30 #1
Den nye pc leverer måske ikke strøm nok fra usb portene.
Dette kabel trækker strøm fra to porte, men dataoverførsel kun via den ene port:
https://www.wattoo.dk/deltaco-usb-stroemkabel-y-kabel-2xtype-a-han-til-1xtype-a-hun-0-3m-4040849933530
Avatar billede kurt54 Ekspert
25. november 2020 - 18:52 #2
Typen får ikke strøm via usb - det er en 3,5" disk - den skal have 12V via et rundt stik - adapter medfølger.
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
25. november 2020 - 19:17 #3
#2
Det har du da ret i. Jeg havde ikke googlet disken.