Avatar billede fredand Forsker
27. november 2020 - 08:07 Der er 12 kommentarer

How to mount two hdd in this case?

Hello guys,
I am building a NAS from old computer spear parts.
I got these hdd:s and this case.
But I can not find any screw holes in the case that fit.
Do anyone got any suggestions how to mount the hdd:s in the case?
Is there any inside rack I can buy and install?
By the way the present screw holes in the case seem only reachable from one side. To me it look better to tighten the hdd:s with screws from both sides.
Image link:
https://drive.google.com/file/d/1k3cm3RtqcSSSJczA-rVyG5oMXh4kYLAt/view?usp=drivesdk

Best regards
Fredrik
Avatar billede fredand Forsker
27. november 2020 - 08:11 #1
I think the link above might not work, please try this:
https://drive.google.com/file/d/1k3cm3RtqcSSSJczA-rVyG5oMXh4kYLAt/view?usp=sharing
Pardon for such bad image.
Let me know if you need a better.
27. november 2020 - 16:30 #2
Both links work just fine.
It is howerver difficult to see what you need.

It is possible you chassis need mounting rails, so that you push and click the drives in.
Some is even tool less installation.

Here's and example :
https://www.amazon.com/2Pairs-Drive-Plastic-Chassis-Mounting/dp/B07XDZ643L/ref=pd_sbs_147_1/132-5543223-7882639?_encoding=UTF8&pd_rd_i=B07XDZ643L&pd_rd_r=d463768a-a71b-46e2-af62-763c7aa1aa9c&pd_rd_w=6MxMA&pd_rd_wg=FuJSW&pf_rd_p=ed1e2146-ecfe-435e-b3b5-d79fa072fd58&pf_rd_r=66AT8CT1TTPST1DTW48A&psc=1&refRID=66AT8CT1TTPST1DTW48A

What is the brand and model of your chassis?
Avatar billede claes57 Ekspert
27. november 2020 - 18:59 #3
på billedet er den monterede disk ikke sat så lang ned, som den skal - og der er en skrue ovenover (det er den, der skal ramme midten i disk #2), der ikke har forbindelse til noget.

så vil disse to diske også have skruehuller, der passer med udstansede huller på den anden side af kabinettet.
Der er 2 brugbare pladser til skruer på begge sider, når harddiske sættes korrekt ind.
Avatar billede fredand Forsker
29. november 2020 - 16:16 #4
Hello
Thanks for your comments.
I finally manage to mount the two hdds, I am not super pleased since I just managed to use one screw per hdd.
https://drive.google.com/file/d/1s_IzxZlbverF4MLrDNVmlJOP181Q7eU0/view?usp=sharing
The strange thing with this case is that I can not open the other side.
Btw the case is from Packardbell.
Best regards
Fredrik
Avatar billede claes57 Ekspert
29. november 2020 - 16:55 #5
hvis du kan åbne pc fra forsiden (front burde kunne klikkes af), er det så en mulighed for at få hele disk-kassen ud? så vil du kunne sætte skruer i den modsatte side.
29. november 2020 - 17:16 #6
Arhh I see now.

Det ser ud til at det er dette kabinet du bruger:
https://www.youtube.com/watch?v=WNysSVAu14Q

Lidt et klassisk design omkring årtusinde skiftet.

De er ikke en løsning der bare virker.
Avatar billede fredand Forsker
01. december 2020 - 16:52 #7
You are right, that is my type of case.
01. december 2020 - 17:43 #8
OK.
This case is not designed to hold 2 hard drives.
Its designed for 2 optical drives. 2 floppy drives and 1 5,1/4" Hard Drive.

I don't know any off the shelf solution for your use. There might be one, I just don't know.

You have to be creative, and create your own brackets.
For cooling reasons, I will recommend you to use the original mounting posistion in the front below the FDD bays, for cooling the HDD's.
Your HDD's is that 3,5"?
01. december 2020 - 17:51 #9
Would something like this:
https://nl.banggood.com/OImaster-MR-6201-2_5inch-USB3_0-USB2_0-SATA-HDD-SSD-Hard-Drive-Enclosure-2-Bays-with-Lock-5Gbps-Hard-Disk-External-Case-p-1607137.html?rmmds=buy&cur_warehouse=CN

Do the trick?
Beware of cables!

You will have to check very carefull, if it will fit, one of the large upper drive bays, and if both drives will fit in.
01. december 2020 - 17:57 #10
Sorry #9 is for 2,5" drives :(
Avatar billede claes57 Ekspert
01. december 2020 - 18:13 #11
#8
This case is not designed to hold 2 hard drives.
Its designed for 2 optical drives. 2 floppy drives and 1 5,1/4" Hard Drive.

det er noget sludder.
den øverste kasse er til 2 5,25" drev, og den nederste er til 3,5" drev.
Der kan IKKE være "2 floppy drives and 1 5,1/4" Hard Drive" i samme boks.
Udelukkende et spg om at placere dem korrekt i kassen.
01. december 2020 - 18:39 #12
@11
Nåh, ja den var gået i glemmebogen.
Tak :)