01. december 2020 - 09:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Beregn måedsløn

Hej alle
Jeg har et problem jeg kan ikke finde ud af at beregne månedslønnen i den blå kollone. Jeg vil gerne beregne værdierne sammen i kollonen J men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre for min løn ser sådan ud

start dato: 20
slut dato: 19
Udbetalt dato: 01

ved ikke om det giver mening men jeg har datoerne for hvornår jeg har arbejdet i kollone A.

link: https://1drv.ms/x/s!AtBKRX84-lwegaJpomVUqVbukpfxqg?e=jBSE5g
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. december 2020 - 10:39 #1
Prøv at se de to formler jeg har lagt ind om de er tilstrækkelige
01. december 2020 - 10:45 #2
tak for feedback

tillæget er beregnet med i lønnen (glemte jeg at sige)

derudover ville jeg gerne lave det automatisk for jeg kan godt summere men hvis den skal gøre det selv er det vel lidt svæere?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. december 2020 - 11:06 #3
Jeg har tilføjet et eksempel i P73
01. december 2020 - 11:15 #4
tror ikke helt jeg er klar på vordan de virker og eller hvordan jeg får den til at virke på alle månederne
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. december 2020 - 11:53 #5
Jeg har tilføjet et ekstra eksempel.

I P og Q er der fra og til dato.
I R er der en sum hvis formel der sammenlæggerværdierne fra kolonne J såfremt datoen i kolonne A er indenfor det angivede interval.
01. december 2020 - 12:14 #6
Tusind tak det var en stor hjælp. Og det virker bare. Jeg har fået sat det ind på alle måneder.

super, tak

//Jonas
01. december 2020 - 12:22 #7
ops fandt ud af min løn går fra den 1. til d. 30 ved ikke hvordan jeg laver det?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
01. december 2020 - 13:01 #8
Så retter du bare i intervallerne med fra og til dato.