Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. december 2020 - 11:58 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hvilken ugedag og hvilken tid blev John Lennon skudt ?

Spørgsmål - Hvilken ugedag var 8. December 1980 ?
(Mener det var Fredag, efter hukommelsen).
*
Hvornår, dansk tid - Blev John Lennon skudt ?
*************************************************************************************
Min historie :
"En hilsen i radioen. 1. December 1980".
Historien starter 17. November, hvor John Lennon & Yoko One udsender LP´en "Double Fantasy".
- Især nummeret "Woman" blev spillet på forskellige radiostationer. Og den sang faldt jeg, pladask for.
- Besluttede mig for at sende en hilsen i Nørrebro Lokalradio til Ingrid og vores første fødte, Sarah, som var to år.
- Den musikalske hilsen "Woman", kom 1. December, om aftenen.
Ingrid blev glad.
- 8. December åbnede jeg børneinstitutionen, hvor jeg arbejdede.
Vidste ikke hvad der ville ske den dag. Og vi hørte ikke radio.
- Kommer hjem - Erfarer at John Lennon er blevet skudt.
! Åh ! og atter ! Åh ! ....
Personalet på børneinstitutionen skal holde julefrokost om aftenen. - En noget mat stemning. - Vi spillede John Lennon og The Beatles sange på medbragte plader og bånd. - Og 2 kolleger spillede på guitar og violin. Ind imellem. = John og Beatles musik.
- Nåh - Men efter en tid blev der spillet julemusik.
* - 1. December og 8. December mindes man ... Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede madklub Guru
01. december 2020 - 12:06 #1
Det var en mandag.
Når klokken er 22:50 i New York er den 04:50 i Danmark.
https://da.wikipedia.org/wiki/John_Lennon#Drabet
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
01. december 2020 - 13:03 #2
Jeg siger : Mange tak . madklub .
Avatar billede Peter Guru
15. januar 2021 - 14:44 #3
Det var den 8. december 1980 og nogle mener at det var CIA, da han stod på højt på listen over uønskede personer.