Avatar billede summer Mester
02. december 2020 - 15:30 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gamer PC til mit barnebarn

Jeg er vist ved at være for gammel i "faget her"
Jeg har lovet min datter at kigge på en Gamer til hendes teenager. Prislejet må ligge mellem 5-7000 kr. Jeg har kigget på to forskellige:
Topdata til 5899kr: TOP-PRO,i5-10400F,16G-RAM,GTX1660SUPER-6G,500-SSD-NVMe - TOPGAMING - TOPDATA
MMvisiontil 6995kr https://www.mm-vision.dk/visiongaming/Rage-gamer-computer.
Er der nogen der har et bud på om den til 6995 er 1100 bedre end Topdata. Er  der nogen i prislejet hos Elgigantet i hellere vil anbefale: https://www.elgiganten.dk/catalog/gaming/dk-gaming-stationaer-pc/stationar-gaming-pc
Jeg har flere gange handlet med Topdata og været meget tilfreds.
Tak for jeres tid :-)
Avatar billede Slater Ekspert
02. december 2020 - 17:20 #1
Til gaming er grafikkortet klart det vigtigste komponent, og der er ingen tvivl om at det 2060 med MM-Vision'en er langt bedre end 1660'eren i den anden. MM-Vision maskinen har desuden også dobbelt så stor SSD, hvilket betyder en del. De 500 GB bliver hurtigt fyldt ud. Så jeg vil klart sige den er de 1000 kr mere værd.

Jeg ville aldrig købe en stationær fra Elgiganten eller lignende - eller generelt bare mærkevare-stationære. Altid købe fra butikker hvor de selv samler, og hvor man kan vælge komponenterne. Ellers betaler man for mærket og får forældet hardware, da de ikke udskifter modellerne når der kommer noget nyt ud.
Avatar billede milter Ekspert
02. december 2020 - 19:40 #2
Jeg er helt enig med slater, hvis du ellers kan bruge det til noget :-)
Avatar billede ecaspar Mester
03. december 2020 - 11:24 #3
Som Slater siger  :-)