Avatar billede Styrmand Praktikant
03. december 2020 - 10:24 Der er 4 kommentarer

Flere antivirus programmer

Jeg har installeret McAfee antivirus program på min PC/Laptop.
Jeg har også et program som hedder Avast Free Antivirus og et som hedder Win Zip antivirus.
De to sidste har jeg ikke selv installeret. Hvor kommer de fra og skal jeg beholde dem eller fjerne dem fra min Laptop.
MVH Styrmand
Avatar billede ejvindh Ekspert
03. december 2020 - 10:33 #1
De kan være "fulgt" med da du installerede andre freewareprogrammer. Dem bør du afinstallere.
Avatar billede overloaded Mester
03. december 2020 - 10:35 #2
Du bør kun have et antivirus program installeret. Hvis du kører Windows 10 kan du med fordel bruge Windows Defender da det fungerer ganske udmærket. Det bruger jeg selv og har ikke haft virus i årevis. Derudover bruger jeg Malwarebytes Premium.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. december 2020 - 19:48 #3
Kun et antivirus på.
Du kan risikere de konflikter med hinanden og gør at din pc bliver langsom.
Vil anbefale du bruger programmets egen "remover"
https://support.eset.com/en/kb146-uninstallers-removal-tools-for-common-windows-antivirus-software
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2020 - 19:59 #4
Har du fået en løsning?