Avatar billede ps76 Forsker
05. december 2020 - 18:29 Der er 2 kommentarer

Sendte mails slettet

Jeg bruger Mozilla Thunderbird, og er kommet til at slette alle mails i Sendt mappen fra de sidste 2 år. De er heller ikke på serveren mere.
MEN - de er på en anden bærbar computer endnu. Jeg har så taget den off-line, for jeg tror de forsvinder, hvis den synkroniserer med serveren, da de som sagt er væk fra serveren.
Så nu er jeg interesseret i at få dem tilbage i Sendt mappen på min primære pc også. Hvordan kan jeg gøre det, uden at de bliver slettet ved næste sync efter at de er lagt derover igen? Jeg kan selvfølgelig sende dem til mig selv, hvorved de så også vil ligge på serveren - men med forkert afsender. Der må være en smartere løsning?
Avatar billede kurt54 Ekspert
05. december 2020 - 19:49 #1
Start med backup af profilen på maskinen hvor de er endnu

https://support.mozilla.org/da/kb/profiler-i-thunderbird

Jeg ville derefter nok også med Macrium reflection free lave en backup af systemdrevet ( går ud fra du ikke har flyttet destinationen væk fra C:)

Lav en backup f.eks med Mozbackup  http://mozbackup.jasnapaka.com

Nu har du muligheder for at komme tilbage til udganspunktet - når du så konnecter har du nok ret i de forsvinder - indlæs så backuppen fra mozbackup - gad vist om de så ikke er på plads.
Avatar billede INK Ekspert
05. december 2020 - 20:06 #2
Enig i #1.
Hvis det kun er sent mappen, så kan du nøjes med en kopi af denne, som du så flytter over på din hovedmaskine.
På din offline maskine går du til C:/users (brugere)/dit navn/AppData/Roaming/Thunderbird/profiles/filmappe med 6khe2fmo.default. I denne mappe går du til Mail/din mailkonto og finder filen sent. Kopi flyttes så over.