Avatar billede logbuilders Mester
08. december 2020 - 16:00 Der er 5 kommentarer

Ny PC med min 500 Gb

Min kone skal have en ny PC (laptop), da den gamle er blevet for tung.
En velfungerende DELL E6520 med 500 Gb Hd.
Ingen særlige krav - alm administrative opgaver - men med  min. 500 Gb HD.
Og det må være muligt for maks kr 3000.

Når jeg undersøger markedet har de alle en ssd HD med maks 120 Gb.
Kan det være rigtigt - bruger alle nu skyen som lagringsmedie ?

Jeg har monteret en ssd på 500 Gb i min tussegamle Lenovo PC og det fungere fint også med W10.

Hvorfor er en lille ssd det mest almindelige i nye laptops ?

Mvh fra 2 brugere på hhv 79 og 84 år.
Avatar billede bsn Forsker
08. december 2020 - 16:45 #1
Så skal du nok søge noget brugt...
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. december 2020 - 17:19 #2
Jeg tror at bsn har ret, så her er et udvalg. Jeg har selv et par gang handlet der:

https://www.datamarked.dk/brugt-baerbar-computer_332.html?gclid=EAIaIQobChMIgpjMnuS-7QIVAt-yCh0gSgsjEAAYASAAEgIyjfD_BwE

Der er uden tvivl også andre firmaer der forhandler brugt, men kik først på Trustpilot, for det er ikke alle der kender til god forretningsmoral.
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. december 2020 - 18:06 #4
3# SSD´en er jo under halvdelen af den ønskede min. kapacitet på 500 GB.
Avatar billede kurtba Ekspert
08. december 2020 - 19:16 #5
Lidt over den ønskede pris
https://www.edbpriser.dk/produkt/lenovo-ideapad-3-14ada05-81w0-4756698/
Ups - p.t. lige til prisen 2.999 kr. Nedsat 1000 kr. Dog er det kun en 14", men det er måske nok til Jer.