Avatar billede Janos Novice
08. december 2020 - 16:53 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Microsoft Edge og Chrome gemmer ikke adgangskode

Hej
Har netop installeret Windows 10 på en ny PC og efterfølgende den nyeste version af Microsoft Edge og Chrome.
Mit problem er at de glemmer koder til diverse sider efter genstart af PC. I opsætningen er de begge sat til at gemme adgangskoder.
Har haft slettet begge og geninstalleret som administrator, men problemet fortsætter.
Firefox har ikke noget problem med at gemme koder.
Har samtidig installeret Office 2019 Pro med Outlook, hvor jeg også bliver afkrævet adgangskode til server hver gang. Ved ikke om der er en sammenhæng.
Er der nogen der har en løsning?
På forhånd tak.
Avatar billede 220661 Ekspert
09. december 2020 - 12:22 #1
Får du tilbud om at gemme koder i Edge? Bruger ikke Chrome så her må andre hjælpe. I indstillinger i Edge kan du under adgangskoder se hvad der er tjekket af.
Avatar billede Janos Novice
10. december 2020 - 19:25 #2
Ja, og de optræder også på listen over gemte adgangskoder. Men, efter genstart af computer er adgangskoderne væk 😥
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2020 - 20:14 #3
Avatar billede 220661 Ekspert
10. december 2020 - 20:49 #4
Ser ud til det her er en fejl der har været et stykke tid. Jeg har kigget på nogle sider om det og det kunne se ud til at det er indstillinger fra den gamle Edge der går ind og blander sig med både Edge Cromium og Chrome.
https://www.tenforums.com/windows-10-news/157138-known-resolved-issues-windows-10-may-2020-update-version-2004-a-51.html#post1952248
Avatar billede Janos Novice
12. december 2020 - 11:11 #5
Hej 220661
Ang. "Fix Microsoft Edge Does Not Remember Passwords"
Jeg har efterprøvet alle punkter i fejlfindingen - desværre uden virkning. Når jeg aktiverede CredentialEnrollmentManagerUserSvc og derefter loggede ind på Youtube huskede Edge efterfølgende adgangskoden efter genstart. Dog kun 1. gang efter genstart. Efter endnu en genstart var adgangskoden glemt igen. Viste sig at CredentialEnrollmentManagerUserSvc ikke automatisk starter op med Windows og selv om jeg kører "Tjenester" som Administrator, får jeg ikke lov til at ændre indstillinger for den funktion.
Dine henvisninger gjorde dog at jeg i Edge under "Indstillinger" faldt over "Cookies og webstedstilladelser - Cookies og webstedsdata" under hvilket jeg kan give specifikke websteder tilladelse til at gemme og læse cookies.
Det har løst mit problem 👍

Så tusind tak for hjælpen 🥰