Avatar billede prox1 Forsker
11. december 2020 - 14:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Open office CALC -Kan ikke få RAND() til at fungere

Hej -Jeg har slået RAND() op i
https://wiki.openoffice.org/wiki/Documentation/How_Tos/Calc:_RAND_function
Jeg kan ikke få det til at virke
I en celle skriver jeg :
=rand()*(C68-B68)+B68
returns: #NAVN?

rand()*(C68-B68)+B68
Ser det selvf. som en streng..

Min Open office CALC på win10
AOO416m1(Build:9790)  -  Rev. 1844436
11. december 2020 - 14:55 #1
Nu er jeg ikke ligefrem ekspert på OFFICE CALC, men jeg kan ikke lade være med at spekulere på om du ikke skal starte RAND(omize) funktionen først.  Det skal du (stort set) i alle andre programmeringssprog.

eks:

RANDOMIZE;            (* start funktion *)
A = Rand(x) * 8 ;        (* beregn variabel *)

KR
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2020 - 15:40 #2
Kan det være fordi du har OOO i dansk udgave? Hvis ja, skal det se således ud:

=SLUMP()*(C16-B16)+B16
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2020 - 15:41 #3
Hov, sorry:
=SLUMP()*(C68-B68)+B68
Avatar billede Uvanga Ekspert
11. december 2020 - 18:00 #4
Jeg ved ikke om det vil afhjælpe dit problem, men jeg vil anbefale dig at indstallere LibreOffice i stedet for Open Office. LibreOffice opdateres jævnligt, det gør Open Office ikke. Faktisk mener jeg det er flere år siden Open Office sidst er opdateret
Avatar billede prox1 Forsker
11. december 2020 - 19:26 #5
https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035565?k=8369406
dU GODESTE
Har 'de' oversat funktionsnavne?!??
Det er da det mest absurd vanvittige .... 🥴
Jaaaamen altså ...
Dét virker med =Slump() <3
Tak skal du ha'!
Nu skal jeg så 'bare' finde ud af hvordan jeg kan ændre den danske udgave til engelsk, for sikke da noget knold !

..Slump er det ikke Smølf på tysk (Schlumpf :) Jjaja nogle obligatoriske 'ch' og et bette 'f' kommer 'derzu' men tæt på..😜
Avatar billede ejvindh Ekspert
11. december 2020 - 21:32 #6
Ja, det er lidt skørt. Men du kan trøste dig med, at når det først er indtastet, finder regnearksprogrammet selv ud af at oversætte det, hvis det senere skal åbnes i et regneark med et andet sprog.