11. december 2020 - 17:23 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

windows xp professional fuld opdateret version

hej jeg står og mangler en windows xp pro med alle opdateringer i og dansk
er der nogen  som kan hjælpe mig med at lave sådan en  så vvil jeg blive mega glad :)
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2020 - 18:05 #1
Tror det bliver svært at finde en XP pro der er slip streamed med alle opdateringer incl SP opdateringerne.
11. december 2020 - 19:13 #2
men kan man lave sådan en
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2020 - 21:55 #3
Det ved jeg ikke om man kan. Jeg har xp medie og de to spillere versioner på cd ved siden af og det åbner for at hente de gost 100 opdateringer der er til xp
Avatar billede 220661 Ekspert
11. december 2020 - 21:56 #4
SP versioner skulle der stå 😊
11. december 2020 - 22:46 #5
så du ha de opdateringer der er til windows xp
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 07:44 #6
#3 Ja jeg har tre cd skiver der så bør give mulighed for at hente resten af opdateringerne.
Jeg mener jeg har haft brugt skiverne efter 2014 hvor support til XP forsvandt, og her kunne jeg opdatere systemet. Valgte også at ændre i regisrerings databasen så Windows Update troede den var en Embedded Pos Ready version. Det gjorde at den kunne hente opdateringer til kernen af XP til efteråret 2019. Men jeg bruger ikke den pc meget længere. Har nogle børnespil jeg kan lægge på den hvis mine børnebørn når de bliver gamle nok synes det er sjovt.
Vil det sige du mangler en licens til XP pro også?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 07:49 #7
Så vidt jeg husker var min fremgangsmåde at jeg installerede først systemet og driverne til computeren. Så puttede jeg SP2 cd i og installerede den, og herefter SP3. Så blev firewall installeret og herefter klarede Windows Update resten.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 07:55 #8
Ser ud til man kan slip streame det over i følge siden her https://www.raymond.cc/blog/slipstreaming-windows-xp-service-pack-2-and-create-bootable-cd/
Jeg har blot ikke sat mig ind i det da jeg da jeg fik tilbuddet om at få SP cd skiverne valgte denne løsning hvilket var nemmest på dette tidspunkt.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 08:07 #10
SP3 bør kunne hentes her https://downloadcentral.dk/windows-xp-service-pack-3/2070
SP2 her https://downloadcentral.dk/windows-xp-service-pack-2/454
Filerne der hentes ned skal enten brændes på en cd som en diskafbildning eller også lægges på usb pind. Dette bør men kunne gøre med Rufus der også kan oprette installationsmedier med selve styresystemet.
12. december 2020 - 11:46 #11
jeg har en windows xp pro med sp 3 men der er ikke opdatering  i og det vil jeg grene lave
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 13:31 #12
Hvis du har Sp3 hvorfor så ikke bare opdatere den til de ikke vil mere og så bare lave et image du kan rulle tilbage på hvis Xp fejler og ikke kan repareres?
12. december 2020 - 13:54 #13
jo men dur den også på andre computere  ? men det bliver jo så en backup og ikke et  windows xp installation media
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:25 #14
#13 Kun hvis de andre computere består af helt den samme hardware. XP er noget mere følsom på dette punkt med de drivere systemet skal bruge.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:28 #15
Du  kommer nok ikke udenom at du skal prøve at få lavet en slip streamed cd til formålet. Men du kommer så herefter under alle omstændigheder til at bøvle med drivere til de forskellige maskiner.
Du må have et helt specielt behov siden det er XP du skal bruge??
12. december 2020 - 14:29 #16
kan du lave en windows xp pro som er update  så vil jeg blive mega glad :)
12. december 2020 - 14:33 #17
220661 så ikke din pm i #15 ja det er til noget gamle IBMer men kan du lave en windows xp til mig
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:34 #18
#16 Jeg har aldrig gjort det og har ikke oprettet sådan en.
Så skule jeg  hjælpe dig med det,skulle bruge rigtig meget tid på at få lavet en cd. Og den tid ønsker jeg ikke bruge på det desværre (for dig).
For mig er Xp et system der helt nu hører fortiden til. Og som jeg sagde tidligere vil den kun blive brugt til de små poder der evt vil spille børnespil på den bærbar Xp ligger på
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 14:38 #19
Så derfor er mine links i indlæg her det der hedder "hjælp til selvhjælp", så du selv opretter den disk med de ideer der er givet i disse links.
12. december 2020 - 15:45 #20
hvad med windows 7
Avatar billede 220661 Ekspert
12. december 2020 - 15:52 #21
Kan ikke lige se at det er nemmere med Windows 7 som jeg stort set aldrig har brugt som system.
Så du skal selv i arbejdstøjet hvis du skal have det løst.
Du har fået de links jeg kan bidrage med, så denne kommentar her bliver min sidste i tråden her.
Kan du finde de links brugbare i at få løst opgaven kan du jo bruge disse når du lukker tråden.
14. december 2020 - 17:16 #22
har fået lavet en NU :) til windows 7 men ikke det xp men jeg søger efter windows xp opdateringer hvor man kan download dem alle
20. december 2020 - 12:45 #23
hej jeg dandt en windows xp som var  fuld opdateret version :) men du skal jeg bare ha en dansk sprogpakke
20. december 2020 - 23:59 #24
nyht
10. april 2021 - 00:58 #25
hej jeg fik lavet en windows xp den kan download her på min nas server
https://ia801409.us.archive.org/8/items/windows-xp-fuld-opdateret_202103/windows%20xp%20fuld%20opdateret.iso