Avatar billede bas Forsker
12. december 2020 - 10:32 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 - fastgør til start til listen

Hej
Kan man få programmer, som man fastgør til Start til at lægge sig i "alfabet-listen" i stedet for som ikon i højre i side?
Hvordan gøres dette i så fald?
Jeg har lige installeret programmet Patch My PC, og når jeg højreklikker på .exe filen og vælger Fastgør til Start, lægger det sig ikke i "alfabet-listen".
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2020 - 10:44 #1
Som jeg husker det er Patch My PC kun en exe-fil, der ikke er installeret på normal vis.
Den kan ligge på skrivebordet eller på en usb-stick.
Avatar billede bas Forsker
12. december 2020 - 10:49 #2
@ink:
Tak for din kommentar.
Jeg kan godt få programmet til at ligge som et ikon i højre side i Start-menuen, men jeg ved ikke, om jeg kan få den til at ligge i "alfabet-listen" i Start-menuen?
Avatar billede INK Ekspert
12. december 2020 - 11:02 #3
Har lige installeret. Men den fremgår ikke i kontrolpanel under installerede programmer, så det er kun en genvej til exe-filen. Jeg tror derfor ikke du kan få den i alfabetlisten.
Avatar billede bas Forsker
12. december 2020 - 11:13 #4
Helt ok, så er det nok bare sådan det er. :-)
Tak for hjælpen.
Avatar billede falster Ekspert
12. december 2020 - 15:52 #5
Uanset om det er et "installeret" program eller blot en exe-fil, som er lagt et sted.

(Hos mig i hvert fald.)

Hvis der lægges en genvej (en lnk-fil) i mappen

C:\ProgramData\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

kommer den i listen.

(Man kan også oprette (under)mapper med grupper af genveje til programmer. Mapperne ligger så alfabetisk efter deres navn i listen.)
Avatar billede bas Forsker
16. december 2020 - 06:28 #6
Hej falster
Tak for din kommentar.
Det ændrer ikke noget hos mig, men det er også fint nok, som det er.