Avatar billede Slettet bruger
13. december 2020 - 04:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

To skriveborde

Jeg har en masse Word dokumenter liggende på skrivebordet. De er arrangeret på en bestemt måde. Og er derfor mere overskueligt for mig end hvis de lå i en mappe, hvor jeg ikke kan sortere dem på samme måde.

Jeg er imidlertid træt af at glo på dem når jeg ikke bruger dem. Findes der en måde hvor på man kan lave to skriveborde - og så skifte imellem dem?

En funktion i Windows jeg ikke kender, eller et program af en slags...

Windows 10.
Avatar billede Richard Thune Forsker
13. december 2020 - 06:12 #1
Ja det er indbygget i W10.
På proceslinien klik på "opgavevisning" så kommer der en skærm med kørende programmer mm.
På min windows som jeg næsten ikke bruger er der kun tips, og øverst til venstre "+nyt skrivebord".
Efter klik på dette har du 2 skriveborde og tilgår dem via "opgavevisning".
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2020 - 08:10 #2
hos mig vises opgavevisning ikke i proceslinjen - så [windowstast]+[Tab] gør det
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2020 - 08:33 #3
I misforstår mig.

Efter klik på dette har du 2 skriveborde og tilgår dem via "opgavevisning".

Ja, men jeg skifter jo bare imellem det jeg har åbnet, når jeg klikker på dem. Jeg kan ikke få et skrivebord frem uden filerne jeg har liggende derpå.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2020 - 08:48 #4
Eller også forstå jeg ikke hvordan det fungere. Har kigget på nettet. Får jeg ikke noget nyt ud af.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. december 2020 - 08:48 #5
efter  [windowstast]+[Tab]
det er top venstre  "+ nyt skrivebord"
https://ibb.co/x2JKt8C
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2020 - 08:52 #6
Jeg forstå det simpelthen ikke.

Jeg har ikonet i proceslinjen.
Kan godt finde ud af at oprette et nyt skrivebord. Derefter er jeg blank. Opretter jeg et nyt og skifter mellem dem, får jeg bar det samme skrivebord henholdsvis med og uden browseren hvori jeg har åbnet siden her.
Avatar billede Slettet bruger
13. december 2020 - 09:00 #7
Nu har jeg kigget en YouTube video. Kan se han kan gøre det jeg gerne vil. men fatter det stadig ikke. Er åbenbart for dum til at finde ud af dette. Opgiver!
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2020 - 01:38 #8
Citat: Desværre kan du ikke tildele individuelle genveje og filer til de forskellige virtuellle Skriveborde. Det fungerer sådan, at de genveje og filer, du placerer på det første Skrivebord, vil dukke op på alle Skriveborde.

Altså kan det jeg spurgte om, IKKE lade sig gøre!
Avatar billede Slettet bruger
14. december 2020 - 01:39 #9
Så tror da pokker jeg ikke kan få det til at virke...