Avatar billede blacks Mester
14. december 2020 - 09:51 Der er 1 kommentar

Få et felt til at skifte linje C5 udskrift

Hej,

Hvordan får man et felt som er oprettet med 250 karakter, til at skifte linje på udskriften, så den ikke bare går ud over sidekanten?
Avatar billede ADDCON-C5 Forsker
14. december 2020 - 10:20 #1
Davs,

Det findes der ikke nogen kommando som kan klare dette for dig i rapportgeneratoren mig bekendt.  Der skal du programmere løsningen og det giver udfordringer, f.eks. med adskildelse af ord, formattering med videre.

Der er dog en udvej, som måske kan løse opgaven for dig.  C5 indholder en overset funktion, som findes i Notatvinduer. Den kaldes med :  CTRL+ALT+B og laver automatisk linjeskift når teksten når kanten af notatvinduet også kaldet 'AutoWrap'.

Om den virker på en tekstvariabel ved udskrift i C5 har jeg ikke testet, men du kan da forsøge.

Rent kodemæssigt kan du kalde funktionen med :

SET KeyQueue(#TASK_ED_WWRAP)  -  denne skal så ligge i Init for det objekt som du ønsker at påvirke.

Evt. hvis det er data som der indtastes af bruger, så lav den lange variabel som et notat i stedet, så vil du få funktionen med fra brugerskærmen.

Ellers må du selv lige prøve af om det virker på rapporten, eller du kan programmerer dig ud af det.
God fornøjelse
ADDCON / Peter Agger