Avatar billede Mikael J Tubéll Praktikant
16. december 2020 - 12:53 Der er 3 kommentarer

> eller = MEN < eller =

Hejsa,

Jeg kan simpelthen ikke greje denne her. Hvis jeg feks taster "3" i felt F2 skal den validere på om den er lig med eller større end B3 (2) MEN mindre end eller lig med C3 (4) og retunere F2 * D3 (10) i felt H5.

Regnestykket burde således hedde 3*10=30

Det er noget intervalregning den altså skal regne på. Denne formel skal kunne trækkes ned af fra H5 til H10 og intervallerne skal også kunne udviddes.

Håber på hurtigt hjælp og på forhånd tak
Avatar billede Daffodil Professor
16. december 2020 - 13:16 #1
Du skal sætte den op med to HVIS formler ala dette her:

=HVIS(F2>=B2;HVIS(F2<=C2;F2*D2;"Falsk");"Falsk")

Der hvor der står Falsk skal du sætte en tekst ind, hvis betingelserne ikke er opfyldt eller tomt.
Avatar billede Daffodil Professor
16. december 2020 - 13:17 #2
Formlen skal placeres i H5 eller hvor du ønsker resultatet.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. december 2020 - 13:41 #3
Jeg vil forslå at bruge OG() formlen i stedet for HVIS()