Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:22 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Ændre startside i Edge

Ny computer og man skal til at slås med det alt sammen igen.

Når jeg åbner Edge er det søgemaskinen Bing der ses. Hvordan ændre jeg det til Google. Kan ikke finde nogen forklaring online jeg kan få til at virke.
Avatar billede Slettet bruger
16. december 2020 - 23:26 #1
Jeg kan ikke få dette til at virke: https://i.postimg.cc/sXtL4nHF/Udklip.png
Avatar billede falster Ekspert
17. december 2020 - 00:31 #2
Jeg tror, at du skal tjekke "Indstillinger", punktet "Ved start". "Åbn en eller flere bestemte sider" skal være valgt.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 01:04 #3
TAK.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 01:06 #4
Hvis jeg vælger en ny fane, kommer Google ikke. Så er det igen den anden.
Avatar billede falster Ekspert
17. december 2020 - 01:25 #5
Så vidt jeg ved, kan man ikke i Edge sætte ny fane ("+" fanen) til at give en specifik side.

(Der omtales diverse wa's. F.eks. at lægge Google i favoritlinjen.)
Avatar billede Erik K Ekspert
17. december 2020 - 01:59 #6
Klik på de tre prikker øverst til højre >

klik på indstillinger i rullegardinet >

klik på Persondata, søgning og tjenester i venstre side >

rul helt ned i bunden og klik på Adresse og søgelinje >

her kan du ændre søgemaskine i adresselinien fra Bing til Google.

Under Søg på nye faner osv skal du vælge Adresselinje og ikke det anbefalede.

På den måde søger du med Google både i adresselinjen og i søgefeltet

Håber det virker for dig.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:15 #7
#6 Jeg gør som du skriver. Det virker ikke.
Avatar billede Erik K Ekspert
17. december 2020 - 02:27 #8
Det lyder underligt - jeg har lige gjort det her med en nyindstalleret Edge og det virker.

Er du sikker på, at du ændrede til Google? Du skal for at ændre det åbne menuen ved at klikke på den lille pil ved feltet, hvor der står Bing (anbefalet) og så klikke på Google - der er også andre søgemaskiner nævnt.
I feltet nedneunder skal der stå Adresselinje - det ændrer du også fra det anbefalede til adresselinje ved at klikke på den lille pil.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:30 #9
Det er det jeg har gjort. Der står nu Google (Standard).
Jeg har også under under "Administrer søgemaskiner" fjernet alle andre end Google.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:33 #10
Den står også på "Adresselinje".
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:42 #11
Opdager nu mine bogmærker er væk. Har forsøgt at importere backup'en på ny. Men det fungere ikke. Giver snart op.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:42 #12
Opdager nu bogmærkerne kun ses når jeg åbner en fane. Hvad handler det nu om?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 02:46 #13
Har løst det med bogmærkerne/favoritterne.
Avatar billede Erik K Ekspert
17. december 2020 - 03:06 #14
Hvis der står Google som standard, så virker det jo.
Du kan ikke se forandringen på fanen i edge, men når du søger et eller andet, vil det være med Google og ikke Bing du søger.
Måske du forventer, at du i fanen ser Google logoet, men det kan man ikke i den nye edge.
Hvis du vil have vist Google, så er du nødt til at installere Chrome som browser i stedet for edge.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 07:49 #15
Jeg bruger i Edge en udvidelse kaldet: New Tab Override. Udvidelsen kan indstilles til at åbne på google, ligegyldig hvor mange nye faner du åbner.
Kan hentes her: https://chrome.google.com/webstore/search/New%20Tab%20Override?hl=da

Hilsen
Lefty
Avatar billede 450025 Ekspert
17. december 2020 - 11:05 #16
Jeg bryter inn her vil bare fortelle at jeg støtter #14 svaret (bare noter at Google er ikke feilfri den Heller)    men jeg bruker den.

Nye EDGE er ikke slettet neida den står i en blomsterpotte blant alle Apper  ved start.
Jeg vanner den av og til for den skal ikke bort - jeg venter bare på at den blir ferdig engang.
Og da skal Google Chrome bort for eva å altid.
Så i dag er Google Standart Nettleser -  men av å til når jeg vander da bruker jeg Edge men veldig sjeldent faktisk.  Men tror den blir ok etter hvert.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 12:46 #17
Sorry, forstår først nu hvordan det fungere.
Avatar billede Erik K Ekspert
17. december 2020 - 12:50 #18
Jeg kom lige til at tænke på, at du jo kan oprette Google som favorit i edge.

Du åbner edge og klikker på plustegnet for at åbne en ny side.

Skriv i adressefeltet  Google. com  og når den åbner, så tilføjer du den som favorit.

På den måde kan du altid nemt åbne for Google søgning på den kendte måde ved at vælge favorit.,
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 12:54 #19
Tak.
Har tilføjet den til favoritlinjen.

#15 Kunne ikke finde nogen download knap. Er heller ikke helt sikker på jeg forstå rigtigt hvad den gør.