Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 01:27 Der er 12 kommentarer

Mapper placeret forkert

Jeg har to harddiske på min nye computer. En primær til Windows og en secondær til Dokumenter.

Det viser sig at mapperne Dokumenter, Billeder, Video og Musik befinder sig på C. Det kan jeg ikke bruge til noget. Hvordan får jeg dem flyttet til den anden disk?

De har i øvrigt en underlig placering. F.eks. Dokumenter: C:\Users\navn\OneDrive\Dokumenter
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 01:32 #1
Højreklik og Egenskaber - Placering - Flyt fungere ikke.

Får beskeden "Mappen kan ikke flyttes, fordi der findes en anden mappe, der ikke kan omdirigeres, på samme placering. Adgang nægtet".
(Den tekst forstår jeg ikke.)
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 01:33 #2
Jeg bruger ikke OneDrive!
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. december 2020 - 08:43 #3
Højreklik på windows dokumenter.
Tryk Egenskaber > Placering > Flyt
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 12:43 #4
Er det ikke det jeg skriver i #1 jeg ikke kan? Eller forstå jeg det forkert?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:00 #5
Denne pc - OS (C) - Users - navn - OneDrive - Dokumenter

Det kan jeg ikke. Får omtalte besked.

Er bare nødt til at have det løst.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:05 #6
Windows 10.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:11 #7
Fandt ud af det.

Men jeg kan ikke få lov at lave en genvej til proceslinjen. Når jeg højreklikker på den er muligheden der ikke.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:20 #8
Jeg kan lave en genvej til D:\ Dokumenter. Det fungere derefter når jeg klikker på den på Skrivebordet. Men trækker jeg den ned i Proceslinjen og klikker på den der, åbner i stedet "Hurtig adgang".

Hvordan retter jeg det?
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:21 #9
Med højreklik på Skrivebordet og "Ny genvej"...
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:28 #10
Lykkedes alligevel. Aner ikke hvordan.

Det er godt nok et kedeligt ikon - et hvidt dokument i stedte for en mappe - men det må jeg jo leve med.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
17. december 2020 - 13:29 #11
Gå til "Denne computer"
Sørg for Navigationsrude er vist. (Plejer den at være og vist til venstre)
Højre klik på Dokumenter > Egenskaber > Placering > Flyt
Tryk så Dokumenter ned i din hurtig start.
Avatar billede Slettet bruger
17. december 2020 - 13:38 #12
Den ér flyttet. > #7

#10 Og når jeg åbner den, vises et mappe ikon ved siden af dokument ikonet. Forstå ikke jeg ikke kan få det til at være som på min gamle computer.