Avatar billede solskinsdag Juniormester
17. december 2020 - 21:48 Der er 4 kommentarer

HVILKEN Ny grafikkort til Intel(r) Core (M) i 7 cpu 920 @ 2.67 ghz

Hej
Jeg kan ikke lave 3d grafik, længere med en opdatering på Blender (grafisk program)
Den kræver Open Gl 3,3 eller højere.
Ligeledes til, redigering af video.
Altså, at skrive tekst  og flytte teksten. Programmet dertil går i stå

Nu sidder skærmkort NVIDIA Geforce GTS 250 i
Processer: Intel(r) Core (M) i 7 cpu 920 @ 2.67 ghz

Er i tvivl om, hvilken grafikkort jeg skal vælge
Om, en opdatering spiller sammen med bundkortet.

Mvh

Henrik
Avatar billede milter Ekspert
17. december 2020 - 22:27 #1
Noget tyder på, at din computer er 8 -10 år gammel, og så kan det ikke svare sig at spendere alt for mange kroner på et nyt grafikkort.

Kørte Blender fint, før opgraderingen? Hvis ja, så kan du eventuelt prøve at annullere opdateringen og geninstallere den tidligere version, men det er måske ikke muligt?

Til nyeste version version af Blender anbefales et grafikkort med minimum 4 GB RAM, og her er en liste med den slags:

https://www.pricerunner.dk/cl/37/Grafikkort?q=4gb%20grafikkort&sort=price_asc
Avatar billede solskinsdag Juniormester
18. december 2020 - 00:00 #2
Den er 8 -10 år gammel ja.
blender 2.7b kørte fint.
Jeg har stadig adgang til den.
Problemet er, at tut. på youtube, er beregnet til Blender 2,8 og den version, har et helt andet interface, end 2,7b.

tak for svar :-)
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. december 2020 - 08:49 #3
Er enig med Milter i af det er en gammel sag, og det ændrer nok ikke på at man får et forhold til den, så man vil gøre meget for at beholde den så længe så muligt. :-)

Kender du ikke en ven eller et familemedlem, som lige har udskiftet sin pc, og derved har en gammel PC stående, som du kan nå at nappe grafikkortet fra inden den ryger til storskrald?

Hvis dit kabinet er stort nok, så er der ikke nogen kompatibilitetsproblemer, hvis du sætter et andet kort i.
Avatar billede milter Ekspert
18. december 2020 - 11:39 #4
Udover at der skal være plads nok i kabinettet, så skal du sikre dig, at din strømforsyning er kraftig nok. 400 - 450 watt burde være fint.