Avatar billede kfec Seniormester
18. december 2020 - 02:06 Der er 11 kommentarer

Jubii mail sætter prisen op 500% kan jeg flytte min mail adresse til en anden?

Jubii mail sætter prisen op 500% fra 60kr halvåret til 294kr halvåret, komplet sindssygt jeg/vi har haft vores mail i godt 20 år, men synes sku det er dyrt når man kan have en g-mail gratis, kan jeg flytte min mail adresse til en anden?
VH kfec
Avatar billede ole_madsen Ekspert
18. december 2020 - 07:05 #1
Nej, desværre. Din mailadresse ender på @jubii.dk eller et andet af Jubiis "domæne" navne. Dette er deres ejendom, og de bestemmer hvordan det må bruges - og de kræver åbenbart flere og flere penge, formentlig for at tvinge småbrugere væk fra systemet.

Dem jeg kender der har droppet Jubii, har købt den et år, mens de har fået en GMail eller en Outlook.dk mailadresse (gratis). Så bruger de det år på at fange mails til den gamle postkasse, og fortælle afsenderen at de har fået ny adresse.
Avatar billede mort1 Ekspert
18. december 2020 - 07:10 #2
Det virker som en voldsom stigning, men når man ser på, hvad f.eks. Google har gang i i øjeblikket, eksempelvis Google Fotos, som før var gratis og ubegrænset, bliver nu begrænset, eller mod betaling og med mindre man kan "koge" de billeder, som man i god tro i årevis har opsamlet på Fotos, ned til stort set ingenting, så sidder man i saksen, selv om Google har indtil i år har  "solgt" Google Fotos som gratis og ubegrænset.
Det er vist desværre en trend der er i øjeblikket - at når det der er gratis, eller rimeligt i pris, på den ene eller den anden måde, har gjort brugerne afhængige, så begynder man at dreje på "prishåndtaget" - Usmageligt, ja, men det er vist der vi er.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
18. december 2020 - 07:39 #3
Jeg har et forslag hvis du har mange emails liggende online hos Jubii, som du ikke ønsker at miste.

Installér f.eks. det gratis emailprogram Thunderbird på din pc, og sæt det op til din nyværende (Imap) Jubii konto. Så bliver alle dine emails synkroniseret med den lokale indbakke på din pc. Dvs. at alle dine mails gemmes på din harddisk.

Så kan du altid få adgang til de ældre emails fra Jubii senere, selvom du skifter til en anden udbyder.

Thunderbird finder du her...
https://www.thunderbird.net/da/
Avatar billede kurt54 Ekspert
18. december 2020 - 08:17 #4
Du har hos jubii selv en vejledning hvordan man flytter sine mail til gmail - Men mailadresserne mister man. Thunderbird er et godt forslag som arkiv.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2020 - 10:39 #5
Jeg bruger jubii webmail til 0 kr og jeg menet den stadig er gratis her efter ny ejer harovertaget. Mener det er jubii plus betaligsudgave hedder ikke?
Avatar billede klaudi Ekspert
18. december 2020 - 12:35 #6
#5, Jeg havde 2 gratis kontoer, har lige slettet dem, dette er på deres side:

Jeg har en gratis konto, er der også indført betaling på dette?

Per 1. april 2021 indføres betaling på alle Jubii-mailkontoer. Desværre ser vi, at annoncer ikke giver tilstrækkelig indtægt til at levere en god mailtjeneste, og derfor introducerer vi abonnementer på alle Jubii-mailkonti. Dette betyder, at alle, der skal have en Jubii-mail, også skal betale for den og vil opnå de samme fordele. Oplysninger om dette vil blive sendt via e-mail i januar, så du har god tid inden ændringen træder i kraft.

https://support.jubii.dk/hc/da/articles/360052969872-Abonnement-og-priser-for-Jubii-PLUS-mail
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. december 2020 - 12:43 #7
Det er igen pengegriskhedens hæslige fjæs der viser sig😠
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2020 - 13:15 #8
Tak Klaudi for den besked.  Så skal jeg til at finde en anden løsning. Jeg har en Gmail som jeg ikke bruger til noget lige nu. Så måske den bare skal overtage den gamle "get2net.dk mail jeg har gennem jubii nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. december 2020 - 14:43 #9
Fik ellers en mail kan jeg se nu den 11 november hvor der ikke stod noget om der skulle betales for den frie udgave. Men ting kan hurtigt ændre sig når der kommer nye på banen eller også er de bare grådige.
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. december 2020 - 16:05 #10
#9 "Bare grådige"  er en meget mild betegnelse. De er sygeligt pengegriske, og deres gud er Mammon (pengeguden) og pengegriskheden deres religion. Det gamle ordsprog "mere vil have mere" holder endnu.👿
Avatar billede kfec Seniormester
19. december 2020 - 02:50 #11
Der står Jubii plus/IMAP stigningen sker fra d.9/1-21 og (web gratis mailen) m.fl.  bliver  betalings mails fra 1. april 2021. priserne bliver offentligt og sendt ud til kunder i Januar så der finder de ud af hvad de skal af med..
Hvem har vi, findes der e-mail udbydere der har gratis IMAP egentligt? er der nogen stabile billige og gratis eller, åhh nu skal market bencmackes så man kan finde en god billig & stabil løsning.