Avatar billede klostermann Juniormester
22. december 2020 - 11:57 Der er 5 kommentarer

Sende individuelle pdf som vedhæftede fil

Hej
I har hjulpet mig flere gange før, når jeg har haft mærkelige udfordringer og jeg håber I ikke skuffer denne gang.

Jeg har lavet en Access-database med en masse information.
- Der er ca 300 personer ID-nummer og mailadresser
- Jeg har lavet en rapport med 300 sider. Hver side består af nogle deltaljer og nogle underrapporter, alt koblet sammen, med ID-nummeret for personen.

Jeg vil gerne sende 300 mails. En til hver person og til mailen skal være vedhæftet en pdf, med netop denne persons side fra rapporten.

Nogen der kan hjælpe mig?

Med venlig hilsen

Anders Klostermann
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2020 - 12:11 #1
do you have a solution to send the 300 mails WITHOUT pdf?
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2020 - 12:12 #2
Guessing not.
Avatar billede klostermann Juniormester
22. december 2020 - 12:18 #3
Nej, ikke via Access.

Men jeg kan godt brevflette via Word, men tænker ikke den om vej gør det lettere

Anders
Avatar billede Gustav Ekspert
22. december 2020 - 12:34 #4
Du laver en loop, der skriver én PDF per modtager.
Hver enkelt PDF hægter du på en mail, du sender via CDO. Se eksempelkode her:

https://www.devhut.net/2014/11/29/vba-cdo-mail/

Det vil tage ca. 1s per mail, hvis ikke rapporten er alt for tung.
Avatar billede terry Ekspert
22. december 2020 - 12:54 #5
yes, using CDO gets round the security restrictions of Outlook