Avatar billede Jolles Professor
23. december 2020 - 01:07 Der er 1 kommentar og
1 løsning

num tastatur "embedded" i asus VIVO book S14 ?

Asus bærbar har intet numerisk tastatur. Det er ok, for tallene står jo i øverste række, og jeg skriver 10-finger blindskrift, så det er ikke noget problem.
MEN
På min lille, gamle, nu afdøde ASUS seashell brugte jeg et indlagt numeriske tastatur med fn+ins og fn+delete
jkl var fx 123, uio var 456
Jeg skriver 10-finger blindskrift, og kunne godt bruge et "embedded" num. tastatur på vivoen. Ved du, om det er muligt? Jeg har googlet forgæves.
Avatar billede kurt54 Ekspert
23. december 2020 - 02:54 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. december 2020 - 17:15 #2
Hvis ikke de sekundære bogstaver er printet på tasterne, plejer det at betyde at funktionen ikke findes på PC´en. Desværre.

Men start med at se efter en NumLock tast. Det er den der på en eller anden vis skal aktivere de numeriske taster.

Går alt galt, så kan jeg anbefale sådan en: https://www.av-cables.dk/numerisk-tastatur/ - de er alt andet lige også meget rarere at bruge.