Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 13:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

aggressiv reklame fra iObit

I dag kom nedenstående reklame fra iObit ind på min skærm.
Men den kunne ikke slettes, eller fjernes fra skærmen.
Der var kun muligheden at trykke på "Hent nu" og komme ind på deres side, eller genstarte. Jeg valgte at genstarte, men inden ville jeg tage  et screenshot. Men det kunne jeg ikke, for Iobit havde låst min screencaptor.
Så jeg måtte tage billedet med en iPad.
Jeg vil også gøre opmærksom på, at iObit ved salg, har sat flueben i automatisk fornyelse til fuld pris. Jeg vil ikke købe programmet til 99%.
Og jeg vil finde et andet driver program.
https://ibb.co/hcdsXYb
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2020 - 15:05 #1
Jeg ville fjerne Driver Booster helt, du har ikke brug for den.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 15:15 #2
Ok så gør jeg det :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2020 - 16:27 #3
Enig med ink. Brug producenternes hjemmesider i stedet. Man aner ikke hvad man får i "tilgift" når men henter disse programmer der lover en masse ;-)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 17:55 #4
Jeg har et relevant tillægs spørgsmål:
Er iObit Advanced system care free nyttigt til "oprensning" af Windows?
Eller kan jeg ligeså godt slette det også?
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2020 - 18:11 #5
#4 Aner det ikke. Har slet ikke brugt Iobit programmer overhoved. Jeg har haft  CCleaner i den gratis udgave, siden den kom frem, og bruger den en gang imellem.
Man kan også bare vælge at browserne skal slette alt på nær koder når de lukker ned, og Windows kan indstilles til selv at optimere, så om man har behov for sådanne programmer er en smagssag.
Avatar billede J. Nielsen Ekspert
23. december 2020 - 18:58 #6
Hvis du fører musen op i højre hjørne af reklamen, kommer der et kryds frem, som du kan trykke på for at lukke.
Avatar billede INK Ekspert
23. december 2020 - 18:59 #7
Det er min erfaring, at med Windows 10 har du ikke længere behov for den type programmer. Det eneste jeg bruger er Ccleaner (gratis udgave), så enig med #5.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 19:20 #8
#5+7 k så sletter jeg nok også den. Og jeg har sat Firefox til at slette ved lukning.
Men iObit  skriver, at det renser op i databasen. Og den finder ??? en hel del, som an slettes, også af uønskede filer.
#6 Ja sådan plejer det at være, men i dette tilfælde forsvandt kun en del af en større tekst, det på billedet blev tilbage, uden mulighed for at slette. Og hvorfor blev min screencaptor låst? Den fungerede fint efter genstart.
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 19:28 #9
Hvad siger I så ? Det virker godt nok ikke realistisk.
https://ibb.co/9bxR8mg
23. december 2020 - 20:37 #10
Jeg er enig med de andre, drop de programmer.

Du kan sætte Windows 10 op til at rydde op selv.
Tryk Windows tasten + I.
Vælg System
Vælg Lager
Så kan du sætte den op til at rydde op (slette) automatisk.
(Jeg har ikke selv leget med det).
Husk hvis du beder et program slette noget, så sletter programmet, det du har bedst den om.

Jeg har valgt at tro på at de ikke er nødvendigt at rydde op i registrerings databasen, så det gør jeg aldrig.

God Jul til Alle.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2020 - 22:31 #11
#9 Lokkemad for at lede brugeren til at købe pro udgaven :-(
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 23:21 #12
# 10+11 Ja når man ser det på billedet, er det uforståeligt, at  Windows kan kan køre i længere tid, uden iObit :-)
Avatar billede Slettet bruger
23. december 2020 - 23:22 #13
Tak for jeres deltagelse i mit spørgsmål. 😊