Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 16:18 Der er 15 kommentarer

Mystisk fil på skrivebord

Hej,
Pludselig har jeg fået et "hvidt ark papir" på mit skrivebord med en tekst
der hedder: EB8E2100, jeg aner ikke hvad det er, og jeg kan ikke slette
det, når jeg forsøger får jeg meddelelsen: Elementet blev ikke fundet, det er ikke længere placeret i C:brugere/bente/skrivebord Kontroller elementets placering og prøv igen.
Forsøger jeg at scanne det får jeg meddelelsen: Nedenstående filer kan ikke åbnes, kontroller at filerne findes på computeren og at stierne er korrekte.

Hvad kan det være? Jeg synes det er ret utrygt, jeg har ikke åbnet filen.
mvh
Bente Mehlbye
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2020 - 17:09 #1
Du kan muligvis have slået visning af systemfiler og skjulte filer til, så kommer der mærkelige filnavne der ejes af Windows, og som man ikke pille ved, da de er låste.
Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 17:40 #2
Hej Claes57

Hvordan får jeg den så fra skrivebordet igen?
Avatar billede claes57 Ekspert
25. december 2020 - 17:49 #3
Jeg er på juleferie med iPad, og uden pc, så der må jeg desværre melde fra til jeg kommer hjem efter nytår.
Avatar billede INK Ekspert
25. december 2020 - 17:55 #4
Hvis det er skjulte filer, kan du gå i stifinder, faneblad vis, og fjern flueben fra vis skjulte filer. Hvis det ikke løser problemet, må du komme tilbage.
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2020 - 18:16 #5
Du skriver, det er en fil. Hvis det er en fil, vil den også have en filbetegnelse som dem du ser i alle former for dokumenter. Filtypen indikeres med et punktum i enden af filnavnet efterfulgt af f.eks. txt, docx, pdf, jpeg, mov og mange andre.

Hvis du højreklikker "filen" > Generelt > , så skulle du under "Egenskaber" kunne se, hvilken filtype det er.

Jeg har på fornemmelsen, det i stedet er en "mappe", som en eller anden proces har efterladt.
Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 18:21 #6
Jeg er mere bange for, at det er noget "lusket" som kan skade min PC'er,
jeg har aldrig oplevet det før, og jeg har ikke været inde og ændre på noget i
Windows
Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 18:25 #7
Hej Milter

Det er en fil, den er oprettet i dag og der er 0 bytes og 0 diskforbrug
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2020 - 18:29 #8
#6.
Ja, det kan det være noget "lusket, men du kommer ikke videre, hvis du ikke svarer eller reagerer  på de spørgsmål/forslag, vi giver dig :-)
Avatar billede milter Ekspert
25. december 2020 - 18:38 #9
#7.
Og det inkluderer, at du prøver de ting, der bliver foreslået og skriver tilbage, at nu har du prøvet de ting, vi foreslår, og derefter fortæller os om resultatet af dine forsøg på at følge dem :-)
Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 18:38 #10
Der er ikke flueben i "Vis skjulte filer"
Avatar billede Mikael Ekspert
25. december 2020 - 20:05 #11
Oplevede noget tilsvarende igår.. ( Win 10 )
Der lå også pludselig en "hvid" ukendt på skrivebordet.. Kunne ikke slette eller smide den i papirkurven.

Jeg var så heldig, at jeg kunne huske hvad der tidligere havde ligget på den "placering" på skrive bordet.. Og som jeg havde slettet. (smidt i papirkurven)

Så jeg fandt den i papirkurven.. Valgte at "gendanne" den.
Efterfølgende kunne den slettes igen, uden at efterlade den "hvide" ;)
Avatar billede bme Juniormester
25. december 2020 - 20:47 #12
Jeg har intet i papirkurven jeg kan gendanne
Avatar billede falster Ekspert
25. december 2020 - 23:52 #13
Prøv om du kan slette den med kommandoprompten efter at have afsluttet processen "explorer.exe" (visningen af skrivebordet forsvinder så).

Der er en guide her om noget lignende

https://www.sevenforums.com/tutorials/79699-undeletable-file-delete.html
Avatar billede falster Ekspert
25. december 2020 - 23:57 #14
Tilføjelse:

I Win 10 findes "explorer.exe" på fanebladet "Detaljer" i Jobliste.
Avatar billede bme Juniormester
26. december 2020 - 09:48 #15
Tak for  Jeres hjælpsomhed, den var forsvundet i morges da jeg åbnede
computeren.
Jeg har scannet computeren, og der er tilsyneladende ikke noget
"farligt" , men jeg synes stadig det er mystisk.