Avatar billede Peter Birk Praktikant
26. december 2020 - 11:51 Der er 1 kommentar

Er dette en virus

Hej
Jeg har fået et voldsom problem på min mobil oneplus6. Jeg får hver dag mange meddelelse om at min telefon er usikker, og samtidigt en masse henvendelser fra frække damer med tilbud. alt dette kommer fra da.qaz.wiki
Hvad kan jeg gøre?, findes der et program til at slette dette
Avatar billede ole_madsen Ekspert
26. december 2020 - 12:14 #1
Du har formentlig fået installeret en eller anden app, der indeholder malware.

Det letteste vil være at afinstallere de apps, du har installeret omkring det tidspunkt du fik problemet. Det vil sandsynligvis hjælpe, da det er svært at lave en malware, der installeres parallelt med en app. Og når du sletter en app, sletter du som regel al data.

...Med mindre du har installeret en APK selv - så kan det se anderledes ud.

Det KAN også være et plugin i din web-browser, så det er også et sted at undersøge.