Avatar billede Rune G. Olesen Praktikant
27. december 2020 - 13:28 Der er 2 kommentarer

Duplicate content - eller er det?

Hej,

Jeg har lavet en ny hjemmeside til firmaet der ligger på www.dktid.dk
jeg har så tilkøbt noget seo-værktøj der skal hjælpe mig med at forbedre placering af dynamiske links på bl.a. google.
firmaet har en del andre domænenavne som har været brugt til forskellige ting på forskellige tidspunkter, men nu har jeg så samlet dem alle til at viderestille til dktid.dk (altså dan-time.dk, tidsregistrering.dk osv. peger direkte videre på dktid.dk)
Nu er det store spørgsmål så: hvordan ser google dette? vil det blive opfattet som duplicate content, og hvis ja, ville det så hjælpe at bruge web-forward i stedet for redirect? og hvad er egentlig forskellen?
SEO værktøjet siger desuden at det er et problem at siden dktid.dk, både kan tilgås med www foran og uden www foran. kan dette være rigtigt og hvordan fjerner jeg i tilfælde den ene tilgang..?
Håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe... :)
Avatar billede jonasjoergensen Juniormester
09. januar 2021 - 22:42 #1
Hvis de redirects du har opsat er 301 redirects, er det gjort korrekt.

Efterfølgende bær du i din .htaccess indsætte redirects, så den trafik der kommer ind, viderestilles til de mest relevante undersider.

På den måde vil du ikke gå glip af pagerank, der flowes fra domænerne.

Jeg har gjort det ked fine resultater på https://daekning.dk for nyligt
Avatar billede Tobias1127 Novice
11. februar 2021 - 02:21 #2
Har lige været igennem samme omgang med https://eVPN.dk, og løsningen der er foreslået er den eneste rigtige. Jeg vil også sikre, at deeplinks linker til lignende sider, så der ikke går en masse værdi tabt.