Avatar billede malle45 Juniormester
28. december 2020 - 21:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

WiFi hopper af i tide og utide?

hvad skyldes det at ens wifi hopper af i tide og utide? har en tv-boks sat til tvét som er sat til wifi, hvor routeren er i samme rum som tv-boksen! nogle gange forsvinder mit wifi helt, så kan jeg slet ikke søge efter den via tv-boksen, nogen som ved hvad det skyldes?
Avatar billede INK Ekspert
28. december 2020 - 21:40 #1
Hvis routeren er nær ved tv'et, ville jeg anbefale kablet forbindelse.

Hvis dette ikke er muligt, så er det selvfølgelig wifi. Der er mange mulige årsager til wifi problemer, typisk afstand og forhindringer (vægge, radiatorer, microbølgeovne eller andet), men det kan også være naboens wifi, der interfererer. Med et program på en pc eller en app på mobiltelefon, kan du se om I bruger samme kanaler. I så fald flyt kanaler ved at logge på routeren som admin. Nogle udbydere har en automatisk funktion via hjemmesiden til optimering af wifi-kanaler (YouSee).
Det er selvfølgelig vigtigt at skelne mellem problemer hvor udstyr hopper af, og så decideret klumper i "strømmen" fra din internetudbyder. I sidste tilfælde, skal du selvfølgelig fejlmelde til leverandøren.
Du må nok beskrive problemet mere detaljeret, hvis nogen skal hjælpe dig her.
Avatar billede malle45 Juniormester
03. januar 2021 - 01:54 #2
Tror jeg skal se på det med wifi-kanaler måske... tv-boksen kan kun med wifi :)
Avatar billede kurtba Ekspert
03. januar 2021 - 20:07 #3
Husk også lige at genstarte din router en gang i mellem. Det har den godt af.
Avatar billede malle45 Juniormester
03. januar 2021 - 21:11 #4
#3 ja det har jeg ik lige fået gjort i længe, men tak for påmindelsen, kan se i indstillinger at den kan sættes til at genstarte automatisk på bestemt tid osv! :)