Avatar billede riec Novice
29. december 2020 - 12:47 Der er 8 kommentarer

Vildtcamera Denver WCM-8010MK2 Overvågningscamera.

Min julegave for at se, hvad der rører sig i haven.
Til ovennævnte blev ekstrakøbt Verbatim Premium microSDHC Card 32 GB/GO.

På cameraet kan jeg se, der er plads til et Micro SIM kort slot (benævnt sådan  i den trykte pjece, der fulgte med).
Der fulgte også en dvd med (med 5 billeder) og under pkt. 2 står: Use the tweezers to insert Nano SIM card.

Hvad er forskellen på Micro SIM kort slot og Nano SIM card?

Hvilken skal jeg købe?

Mvh
riec
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2020 - 13:00 #1
Nano SIM er til mobilt bredbånd, så man kan tilgå eventuelle internet tjenester. Micro SD er et landkort til at gemme billeder på

Svarende til hhv netværk og harddisk på en PC
Avatar billede INK Ekspert
29. december 2020 - 15:07 #2
Mere beskrivelse her
https://denver-electronics.com/products/camera/denver-wcm-8010mk2/c-1024/c-1191/p-3680

Dette kamera kan åbenbart med et SIM kort installeret sende et billede som MMS til dig.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2020 - 15:41 #3
*DAMN you autocorrect* :-) Ikke et "landkort", men et "hukommelseskort" :-)

SD Kort: Til at gemme billederne på. De kan følgende lægges over på en computer.

SIM-Kort: Til at aktivere "telefon" og mobil bredbånd - afhængig af hvad der er muligt i elektronikken.

Som Ink har fundet ud af, kan den sende billeder. Ikke bare via MMS, men også via mail. Men har du ikke rodet med sådan noget før, er det ret besværligt at få sat op.
Avatar billede Mikael Ekspert
29. december 2020 - 16:59 #4
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2020 - 17:56 #5
?? hvad svarer du på for et spørgsmål? - spørgsmålet var om der skulle bruges et Micro-SD kort eller et NANO-sim, og hvad forskellen var.

Det synes jeg ikke en oversigt over SIM-kort svarer på :-) - foruden at den oprindelige størrelse i kreditkort mangler... ;-)
Avatar billede Mikael Ekspert
29. december 2020 - 18:09 #6
#5.. Skæld mig nu ikke ud.. Er voldsomt følsom ;) ;)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. december 2020 - 19:15 #7
Godt så - tør øjnene, det var ikke så slemt ment...
Avatar billede riec Novice
30. december 2020 - 15:51 #8
Tak for hjælpen allesammen.
Jeg glæder mig til at afprøve det.
Godt nytår.
riec