Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 11:51 Der er 8 kommentarer

kan ikke downloade macafee

jeg har lige købt macafee antivirus til 5 enheder, men kan ikke få downloadet det.
jeg har lige set på en video på youtube hvor jeg kan se,  at jeg ikke får vist hele det billede som de viser på videoen.

det er det billede som jeg får frem, når  jeg klikker på download af macafee og som jeg kommer frem til umiddelbart efter. Her skal jeg  godkende betingelserne hvilket jeg gør, og nederst på denne side burde der iflg. videon stå "download instruktions" samt et serienr., men det vises ikke på min side, her er bare tomt og ingen mulighed for at komme videre.

kan det have noget med flasplayer at gøre? for den har jeg lige slette da jeg fik besked om at den ikke virker mere? og er der noget andet jeg evt. skal installere istedet?  jeg bruger mac og har big sur versionen installeret. håber der er en der kan hjælpe mig.

hilsen Anne
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2021 - 12:25 #1
Hvor har du købt Mcafee fra? Direkte fra https://www.mcafee.com/ ?
Hvor forsøger du at hente programmet fra?
Original appstore på din mac eller downloader du fra linket: https://www.mcafee.com/ ?
Flashplayer "burde" ikke have noget med problemet at gøre.
Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 12:38 #2
jeg har tidligere købt det og fik en reminder om fornyelse (ærligt så tror jeg faktisk også at jeg havde problemer 1. gang og ikke rigtig fik det til at fungerer.) så svaret er nok at der er fra mcafee.com

i den mail jeg har fået fra dem efter jeg har accepteret købet, det er fra den jeg prøver at downloade. videoen på youtube viser det samme, men som sagt kommer der bare ikke de sidste oplysninger frem på siden, så jeg kan komme videre.
Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 12:41 #3
er der nogen steder her hvor man kan uploade en video af fejlen? jeg kan jo optage min skærm mens jeg gør det, så er det måske nemmere at se hvad der sker??
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2021 - 18:06 #4
Jeg undres lidt over du hele tiden henviser til en youtube video. Har du ikke nogle links i din købsemail, som du skal klikke eller lignende?
Men ja, du kan jo sagtens optage en video og smide på en eller anden delingstjeneste, som f.eks. youtube.
Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 18:20 #5
nå ja det var da en god ide, men den video er det eneste jeg har kunne finde.. nej der var ikke noget med i mailen kun et link til download. jeg kan lige prøve at samle det i en lille optagelse og sende et link til videoen?
Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 18:40 #6
jeg fik lige den idé at kopierer linket fra min mail ind i safari browser,  (den åbner eller i crome) og så kunne jeg se det nederste på siden med mit serienummer og en knap med download, så jeg kunne komme videre, så nu virker det :-)  men mit næste spørgsmål er så bare, hvorfor virker det ikke i crome? er der et flueben jeg skal fjerne et sted eller?
Avatar billede jakobdo Ekspert
03. januar 2021 - 19:10 #7
Det kan være der kommer en "popup" eller lignende, som bliver spist af chrome?
Det kan også være "chrome" er lidt mere følsom og stopper på grund af en fejl i siden.
Men hvis det virker, tror jeg det nemmeste er at lukke den her. :D
Avatar billede staugaard Juniormester
03. januar 2021 - 22:16 #8
Enig 😊👍 tusind tak fordi du tilbød din hjælp