Avatar billede Strawberry Seniormester
03. januar 2021 - 18:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Adgang til IP-kamera fra internettet

Hej

Jeg har et Hikvision IP-kamera som jeg kan se på min telefon via LAN netværket.

Er det muligt at gøre så jeg kan se kameraet fra internettet, uden at jeg behøver at have en fast offentlig IP-adresse?
Avatar billede kurt54 Ekspert
03. januar 2021 - 18:49 #1
I praksis har du måske næsten fast ip adresse

se

https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1035224
Avatar billede ebea Ekspert
03. januar 2021 - 18:55 #2
Hvis dit kamera er et Peer to Peer kamera, så er det muligt, da du så kobler dig ind på en PtoP Server med dit bruger ID.
Mange kameraer har denne funktion, da det netop er "pointen", at kunne tilgå kameraet fra alle steder!
Avatar billede Strawberry Seniormester
03. januar 2021 - 20:11 #3
Jeg må læse lidt om Peer To Peer kamera. I må meget gerne forklare lidt om hvordan det fungerer.

Jeg kan desværre ikke bare lave port forward og bruge min offentlige IP adresse, jeg tror det er fordi jeg bor i en boligforening, som jeg har internet igennem, hvor det ikke er muligt.