Avatar billede pfilde Novice
08. januar 2021 - 10:54 Der er 4 kommentarer

genoprettelsespunkt

hvordan finder, og anvender, jeg et vilkårligt tidligere genopretningspunkt?
windows 10
Avatar billede ErikHg Ekspert
08. januar 2021 - 11:24 #1
Avatar billede Uvanga Ekspert
08. januar 2021 - 11:35 #2
Som supplement til #1
I søgefelt i nederste venstre hjørne af skærm, skriv enten:
rstrui / gendannelse eller opret
Vær opmærksom på at windows10 automatisk sletter gendannelsespunkt ved opdatering.
Så hvis du lige har gennemført en opdatering, er det ikke sikkert der er et gendannelsespunkt🤷‍♀️
Avatar billede kurt54 Ekspert
08. januar 2021 - 12:21 #3
Som #2 nævner forsvinder de ved visse opdateringer - foruden der er afsat begrænset plads så de ældste forsvinder. Selv gendannelses punkter der kan vælges fejler ofte.

Derfor bør du selv vælge og danne punkter du kan vende tilbage til  med et image program som Macrium Reflection Free.
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2021 - 15:18 #4
Ja hvis systemgendannelse er aktiveret :-(
Har med Windows 10 oplevet at ved de store funktionsopdateringer der SKAL man selv ind og konfigurere at systemgendannelse skal køre.