Avatar billede episkspiller Novice
08. januar 2021 - 13:33 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Jeg har glemt adgangskoden til min PC

Jeg kan ikke huske adgangskoden til min pc der den er gammel er jeg har ikke brugt den i 2-3 år ish.
Jeg fandt den i min kælder idag og jeg prøver at få adgang til den men jeg kan ikke.
Er det muligt jeg ville kunne wipe/genstarte den fuldt uden den gemmer nogen filer uden password acces?
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2021 - 13:40 #1
win10? du kan starte den fra en boot-usb og lade den formatere og installere win10 på ny. https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
ned til 'download værktøjet' og følg vejledningen (andet (+) lidt længere nede på siden)
Avatar billede episkspiller Novice
08. januar 2021 - 13:55 #2
Hej Claes.
Jeg har jo ikke adgang til computeren så hvordan skal jeg ku bruge værktøjet?
Tak for svare forresten.
Avatar billede perwolf Forsker
08. januar 2021 - 14:10 #3
På en anden computer googler du Hirens CD. På Hirens hjemmeside kan du oplysninger om at få lavet en bootable USB, som du starter din gamle PC med. I opstartsbilledet, der er Windows 10, I startmenuen finder du et program til at fjerne adgangskoder.
Avatar billede episkspiller Novice
08. januar 2021 - 14:15 #4
perwolf den vil jeg sku prøve, jeg prøver lige  @claes57 's metode først.
Jeg vender tilbage.
Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. januar 2021 - 14:20 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2021 - 15:00 #6
Avatar billede 220661 Ekspert
08. januar 2021 - 15:15 #7
Ok. Du valgte at geninstallere. Det er sikkert også den bedste løsning når der gået så lang tid og du formodentligt ikke havde noget på den du ville passe på?