Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 13:38 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Pas på TotalAV

Jeg tog på et tidspunkt mod et tilbud fra TotalAV.
Da jeg blev opmærksom på, at de selv havde markeret i et lille felt, med automatisk fornyelse, til fuld pris, kontaktede jeg dem per mail, for at frasige den ordning.
Det var de meget modvillige til, men efter at have mailet sammen nogle gange, accepterede de i, at fjerne ordningen. Og jeg fik en bekræftelse per mail.
Men nu har de alligevel forsøgt at hæve penge på min konto.
Det er virkeligt uhæderligt.
Heldigvis har jeg i mellemtiden fået en anden konto, så det lykkedes dem ikke.
https://ibb.co/PWyt5DL
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 14:00 #1
Jeg synes du skal bruge Bitdefender. Jeg bruger Bitdefender Internet security og jeg anbefaler det til højre og venstre. Jeg har brugt det siden 2012 og der er indbygget passwordmanager, men den understøtter ikke alle browsere. Jeg bruger Firefox.

https://www.bitdefender.com/solutions/
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 14:34 #2
# 1 Tak for tippet, men så vidt jeg har forstået, er Windows egen Defender blevet god nok, til at klare jobbet, så jeg har kørt med den i lang tid. Jeg smed nemlig TotalAV ud med det samme, for jeg ville ikke give dem adgang til min PC.
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 14:53 #3
Windows egen Defender er blevet bedre og jeg ved ikke om AV Comparatives er begyndt at tage Windows defender med i deres tests. Tidligere blev den ikke taget alvorligt. Nu har de måske købt en løsning og lagt navn til. Bitdefender og Kaspersky har altid kæmpet om førstepladsen.
Avatar billede xou1963 Juniormester
10. januar 2021 - 14:58 #4
hvad med et tilbud har selv købt en virusbeskyttelse her
https://www.billigteknik.dk/content/31-soekresultat-foer?q=anti
vh jan
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 15:24 #5
# 3 Windows Defender hører vist ikke med til toppen, men den kører real time.
Det gør de fleste andre antivirus programmer kun i købeversionen.
Jeg skal så nævne, at jeg har Malwarebyte, som er rigtig god, så Defender og Malwarebyte sammen er vist en udmærket løsning.
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 15:24 #6
Esset ligger nummer fire fra toppen så det er næppe et ringe køb
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 15:29 #7
# 4 Ja det ser udmærket ud, men hvorfor købe noget, når man kan få det
(næsten lige så godt ) gratis?
Når jeg har købt, har jeg gjort det her, fordi de har E-mærke.
https://e-gear.dk/kaspersky.html?gclid=EAIaIQobChMI6ferkcmR7gIVEQDmCh2N3gZbEAAYAyAAEgIPyfD_BwE
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 15:48 #8
Jeg har altid prøvet at forklare min fætter at gratis programmer ikke er pengene værd!
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 15:54 #9
# 8 Jeg går ud fra, at det er en Joke :-)
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 16:04 #10
Ja, fra min side, men om det trængte ind tvivler jeg på.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2021 - 16:08 #11
#5 Alle antivirus programmer kører real time på antivirus delen.
Forskellen på de gratis versioner og købe versionerne er at de tilbyder mere beskyttelse end gratis versionen gør med hensyn til identitet oag andet. Man kan se hvad man tilkøber.
#8 Bruger man de bedste gratis antivirus programmer der er som blandt andet testes hos AV Corporatives og bruger en smule fornuft når man surfer er det absolut nok beskyttelse for de fleste.
Avira, Kaspersky og Bitdefender er programmer i den gratis udgave vil være nok for de fleste. Kører selv her  Bitdefender Total Security. Og det gør jeg kun fordi jeg har vundet en licens til 5 computere. Ellers har det været gratis udgaven af programmet i længere tid.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 16:48 #12
# 11 Alle free kører real time? Jeg har ellers, i dag, set i alt fald et par stykker, hvor der stod, real time kun i købeudgaven. Men om det passer ved jeg jo ikke.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 17:00 #13
Jeg ville prøve Bitdefender free, men programmet vil have mig til at fjerne Malwarebytes, fordi det er incompatible ssoftware.
Det gør jeg bestemt ikke, jeg beholder Malwarebytes.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. januar 2021 - 17:38 #14
Der er forskel på realtime kontrol, og så hvor ofte den henter nye opdateringer.
Freeware er ofte med en opdatering pr døgn, mens man i købeversioner kan vælge meget hyppigere opdateringer. Er man et firma med kritisk brug af it, så er hyppig opdatering (inkl soft- og firmware - bare spørg AP Møller) nødvendigt.
Som privat bruger er regelmæssig backup på løse diske, og windows defender rigeligt - bare man er klar over, at gums rammer pc og online-data samtidigt (data gemt online er ikke sikret, hvis din pc sender vira). Herudover noget, til at fjerne reklame-snavs på de enkelte enheder.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2021 - 19:26 #15
#13 Jeg ved ikke hvorfor du ikke kan få lov til at bruge Malwarebytes sammen med Bitdefender. Jeg har her på min pc haft Malwarebytes Free sammen med både købeudgaven af Bitdefender og i den frie udgave samt Kaspersky Free. Det må så måske være fordi du ønsker at have pro udgaven på af Malwarebytes som også vil fjerne vira da den er realtime. Og to antivirus programmer skal der ikke være på en pc.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2021 - 19:27 #16
#12 De programmer kunne jeg da godt tænke mig at høre hvilke det var?
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 20:03 #17
Ja det er proudgaven af Malwarebyte.
Jeg kan ikke huske hvor jeg så de programmer, det var på en side, hvor flere antivirus programmer blev vurderet.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. januar 2021 - 20:12 #18
#17 Tænkte det nok det var pro. Derfor du får besked om at fjerne den.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 20:26 #19
Ja jeg har lige prøvet på min anden PC med Malwarebyte free. Den vil gerne installeres. Men jeg installerede ikke, for man kunne ikke fjerne markering iSend anonyme oplysninger.
Jeg har også set på Kaspersky. De kræver ret til at videresende mine data til 3die lande.
Avatar billede Peter Guru
10. januar 2021 - 22:52 #20
Man bør ikke ha’ mere end et av program. De modarbejder hinanden og jeg har et standalone program som jeg ikke kan huske hvad hedder. Det opdaterer sig ved installere en ny version. Det er det mest downloadede program fra bleeping computer.com’s webside. Det fjerner f.eks. pup’s og booter pc’en så det kan rense ud. Det har ikke funderet noget længe.

Ps
Det downloader en ny version, men det installerer ingenting.
Avatar billede Slettet bruger
10. januar 2021 - 23:14 #21
Er det  pc cleaner ?
Avatar billede Peter Guru
11. januar 2021 - 06:02 #22
Det er adwcleaner. Ejet af Malware Bytes.
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2021 - 11:15 #23
Nåh-ja, nu husker jeg det. Tak for info :-)
Avatar billede Slettet bruger
11. januar 2021 - 11:22 #24
Tak for jeres indlæg i min advarsel. 😊
Avatar billede Skægget Praktikant
13. juli 2021 - 21:30 #25
Tak for for mange gode indlæg. Jeg synes selv det er en jungle. Lige nu bruger jeg ikke rigtig noget.

Venligst
Bent Skægget
https://garn.byg-det.dk/