Avatar billede petersen7913 Forsker
11. januar 2021 - 10:37 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Indsætte et billede men sti og filnavn gemmes ikke

Jeg ønsker at indsætte et billede i en record og har fundet en kode, der fungerer i eksemplet.

Når jeg bruger koden kan jeg vælge billedet og som vist i koden nedenfor får jeg fat i strPath og Me.Picture. Problemet er, at værdien IKKE bliver gemt i feltet .... Jeg har prøvet at håndskrive sti/fil ind i feltet, så fungerer det som det skal.

Nogen forslag til at værdien ikke bliver gemt?????

Private Sub cmdAdd_Click()
    On Error GoTo Err_Handler

    Dim strPath As String

    ' open 'file open' dialogue and get path to selected file
    strPath = GetFilePath()

    If Len(strPath) > 0 Then
        Me.Picture = strPath
        Me.ctrlPicture.Visible = True
    End If
        'test for at se om sti-fil er valgt rigtigt
        MsgBox strPath
        MsgBox Me.Picture

Exit_here:
    Exit Sub

Err_Handler:
    MsgBox Err.Description, vbExclamation, "Error"
    Resume Exit_here

End Sub
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2021 - 11:28 #1
The code doesnt really help in understanding the problem. I assume the function GetFilePath() is returning the correct data and msgBox strPath and Me.Picture also show the value. But at this stage the record isnt saved, so where can you see taht the path/filename arent being saved in table?
Avatar billede martens Guru
11. januar 2021 - 11:29 #2
der mangler da lidt kode her...

men et bud kunne da være :

        DoCmd.RunSQL "INSERT INTO [tbl_pix]([path]) VALUES ('" & strPath & "'); "

mvh martens
Avatar billede martens Guru
11. januar 2021 - 11:34 #3
Ja terry har ret ...
og jeg skulle måske lige "koge" path og picture sammen til en variabel ;o) og bruge den, når der indsættes i tabellen...
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2021 - 11:35 #4
"Jeg har prøvet at håndskrive sti/fil ind i feltet, så fungerer det som det skal."
If you mean that you are entering the data directly into the field on the form, then this indicates that you need to save the record when you do it in code
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2021 - 11:37 #5
strPath I think contains path and filename
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. januar 2021 - 12:02 #6
Tak for jeres forslag. jeg prøver :)

Men det er lidt 'sjovt' for så vidt jeg kan se har jeg kopieret al koden fra det eksempel jeg fandt.
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2021 - 12:43 #7
Can I see the example please?
Avatar billede petersen7913 Forsker
11. januar 2021 - 13:22 #8
Terry - er sendt og jeg takker
Avatar billede terry Ekspert
11. januar 2021 - 14:28 #9
The example i received works OK, I didnt reive the none-working version, so I'm guessing that the problem is that the Control Source of the Image object needs to point to the field containing the  path/filename
Avatar billede terry Ekspert
12. januar 2021 - 11:32 #10
Solution = #9
Avatar billede petersen7913 Forsker
16. januar 2021 - 14:40 #11
Tingene skal ikke altid være så lette .... Hvis jeg prøvede at ændre feltnavne på det eksempel Terry sendte tilbage (tak) så fejlede det.... Hvis jeg byggede op helt fra bunden med de navne jeg ville have, så fungerede det. Hm ...
Men jeg fik løst problemet :)
Avatar billede terry Ekspert
16. januar 2021 - 14:52 #12
Good yoy got it to work