Avatar billede kat Juniormester
11. januar 2021 - 14:15 Der er 1 kommentar

Marco

Jeg skal lave en masse nye ark i et excel dokument, hvor den i nogle celler har nogle former der skal opdateres i de nye ark:
C1 =Kalender!E29    skal +2 så bliver E31
F2 =Kalender!D30    skal +2 så bliver D32
F4 =Kalender!D29    skal +2 så bliver D29
B4 =SAMMENKÆDE(Kalender!C10; " "; Kalender!C29)      skal +2 i den sidste så bliver =SAMMENKÆDE(Kalender!C10; " "; Kalender!C31)

C24 =SAMMENKÆDE(Fravær!L2; " "; Fravær!L4)      skal skifte bogstav så bliver =SAMMENKÆDE(Fravær!M2; " "; Fravær!M4)

Dette er et lille udpluk af det som skal rettes i arken der er flere cellen men generelt er det +2 eller et bogstav kan dette laves med en marco så det ikke skal forgå manuelt?

Jeg har prøvet at indspille en marco selv men den plusser ikke med 2 men retter bare
Avatar billede Mads32 Ekspert
05. marts 2021 - 22:25 #1
Hej kat

Jeg har vist et eksempel på en formel der retter i din sammenkædningsformel.

Se hvad du kan bruge den til

jeg hører gerne dine kommentarer, hvad enten du kan bruge indklgget eller ej.

https://www.dropbox.com/s/bckahk90iibso5d/Marco_mads32.xlsx?dl=0

m v h mads32