Avatar billede VC1 Seniormester
11. januar 2021 - 17:35 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Software til hjemmeside - Hvilket?

Hej,

Jeg ved ikke om dette er det rigtige forum, men jeg vil gerne prøve at strikke en hjemmeside sammen lignende denne https://sushi.zippo.io/
(Funktionsmæssigt)

Den skal blot kunne hive til data fra forskellige andre hjemmesider og lave lidt udregninger simple og overskueligt for folk.

Jeg har ingen basis viden i PHP, C# eller asp.net, men er indforstået med det nok kan blive en langvarrig process :)

Nu til mit spørgsmål. Hvilket software vil i mene, at jeg skal anskaffe mig for projektet?

På forhånd tak!
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2021 - 19:18 #1
uden at have klikket på link - så vil du lave en 'prisportal' hvor du kan finde billigste i et område, og underbyde med din butiks priser?
Avatar billede VC1 Seniormester
11. januar 2021 - 19:27 #2
Hej Claes57,

Nej. Jeg vil indhente data fra forskellige blockchains explorer (transaktioner) og prøve at lave et mere overskueligt 'dashboard' for folk der vælger at gå ind i forskellige ''farming pools''.
Avatar billede claes57 Ekspert
11. januar 2021 - 19:39 #3
men altså - uden at udbyde noget, vil du sende folk fra din søgemaskine til steder, hvor du tjener penge på trafikken?
Hvad er din forretningsmodel, og hvor meget må det koste?
Avatar billede VC1 Seniormester
11. januar 2021 - 20:04 #4
Der er ingen forretningsmodel her, umildbart. Måske man kan sætte noget reklame eller ligende på senere.

Dette er kun et 'hobby'-projekt, for mig selv og nærmeste som måske ville kunne udvides.

Har som sådan intet prisleje for nuværende, mere interesseret i hvilket software der kan lave dette og så må jeg se og regne på det efterfølgende.

For mange år siden brugte man jo dreamweaver, men jeg ved ikke om dette kan løse opgaven eller overhovedet er med på noderne i dag.
Avatar billede madslundholm Novice
12. januar 2021 - 10:28 #5
Dreamweaver er blot en editor til at skrive koden i.
Der findes i dag et hav af editors, som fx VS Code, Sublime Text, Notepad++, Atom, Brackets.

Det er som sådan underordnet hvilken editor du benytter, da langt de fleste kan understøtte alle programmeringssprog.

Men jeg vil anbefale dig at lære noget basic programmering, inden du går i gang med dette projekt.
Avatar billede claes57 Ekspert
12. januar 2021 - 10:29 #6
cms: Hugo (kender det ikke) https://gohugo.io/
og så Algolia (Algolia's Search API makes it possible to deliver a search experience in your apps & websites.) https://www.algolia.com/

specielt api'en til at hente udvalgte data er nok nøglen til din opgaveløsning
Avatar billede VC1 Seniormester
12. januar 2021 - 19:57 #7
Tak.

Jeg må prøve at kigge lidt på jeres svar!
Avatar billede nicolaip1 Praktikant
28. april 2021 - 17:04 #8
Det er i hvert fald også muligt at udvikle en side der ligner din referenceside i Wordpress/ Woocommerce. Hvis du vil vide hvad det koster at få udviklet sådan en side, så er her et link til en prisberegner: http://wireframe.dk/