Avatar billede mikh Juniormester
15. januar 2021 - 11:57 Der er 5 kommentarer

Forsinkelse ved åbning og gemning af dokumenter i Win 10?

Først ledt om min PC:
AMD Ryzen 5 - 2400, 32 GB RAM, 1 TB SSD + Større HD.
OS: Win10 20H2.
Både OS og programmer opdateres på løbende basis.

Pludselig går der 10 - 20  sekunder før informationer viser, når jeg gemmer eller åbner et dokument f.eks Word, Excel eller LibreOffice men også andre, så jeg opfatter det generelt..

Jeg kan ikke relatere problemet til nogen bestemt opdatering eller lignende.
Mine aktiviteter omkring det tidspunkt problemet opstod:
Intensiv brug af VirtualBox, primært til linux-servere, installation af Putty.
Installation af Avquia Dev Desktop 2 (Til udvikling af Drupal sider) og nyere version af Laragon.
Spiller en del på Steam og har installeret flere spil i perioden.
Problemet var der også med 8 GB RAM.

Jeg har dualboot på PC'en og problemet findes ikke når jeg starter i Linux, så jeg opfatter det som et Windows problem.

Jeg har flere andre PC'er hvor problemet ikke opstår.

Har prøvet, at kontakte Microsoft, men deres AI-robot forstår ikke hvad jeg skriver!

Håber I kan hjælpe :)

Hilsen Mikh

PS Min rating som nybegynder er nok ikke helt korrekt. Som I kan se har jeg været medlem længe, men jeg bruger ikke sitet så ofte.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. januar 2021 - 12:37 #1
Prøv at downloade CCleaner, og kør en rensning vha. program.
Der ligger nok en masse overflødige filer på harddisken.
Prøv også Windows Disk oprydning.

https://www.ccleaner.com/ccleaner/download

Vælg "FREE" versionen
Avatar billede INK Ekspert
15. januar 2021 - 12:46 #2
Gå i joblisten check hvilke processer, der kører i baggrunden. Deaktiver unødvendige.
Avatar billede mikh Juniormester
15. januar 2021 - 13:02 #3
ErikHg og Ink

Tak for hurtigt svar, men det hjælper nok ikke.

Problemet opstod pludseligt fra den ene gang jeg brugte PCen til den næste, så det er ikke noget, som har ophobet sig op.

Jeg har prøvet at slå diverse processer og services fra uden at det hjalp. Bl.a. indekseringen. Dette er en stor og uoverskuelig opgave, så jeg kan selvfølgelig ikke udelukke muligheden, men har du Ink forslag til konkrete prcesser?
Avatar billede kurt54 Ekspert
15. januar 2021 - 13:24 #4
Tjek om dine standardmapper er havnet i skyen - onedrive eller lignende.

tjek i jobliste om cpu eller disk går i noget der ligner 100% .
Avatar billede mikh Juniormester
15. januar 2021 - 13:30 #5
Nej til begge. Det har jeg styr på og checket for nylig.

Men tak