Avatar billede lurup Ekspert
18. januar 2021 - 12:32 Der er 13 kommentarer

Afspille fra nas med VLC

Hej

Jeg har en liste med link på til 100 film i MP4 format som ligger på en nas.

\\10.10.10.227\dvd\film1
\\10.10.10.227\dvd\film2
osv.
Hvordan laver jeg listen så filmen bliver åbnet med VLC ?
Hvis jeg åbner for linket nu afspiller den fra nas server med dens afspiller som jeg ikke kan bruge da jeg ikke kan spole i den.
På forhånd tak
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2021 - 12:46 #1
Du skal nok ændre i opsætningen af standardprogrammer, så MP4 filer som standard åbnes med VLC.
Avatar billede lurup Ekspert
18. januar 2021 - 13:02 #2
Pt bruger den en media player på nas.
Den kan jeg ikke bruge da jeg ikke kan spole i den
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2021 - 13:30 #3
Har du prøvet at ændre Standardapps -> Vælg standardapps efter filtype ?
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2021 - 13:35 #4
Måske er det lettere at fremstille en ny playliste (til VLC) end at tilrette den nuværende.

Så skal alle 100 film i MP4 åbnes under "Medier" i VLC. Og:

https://wiki.videolan.org/Documentation:Playlist/#Save_Playlist
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2021 - 13:43 #5
Ad. #4:

De 4 formater, som VLC foreslår for playlist (afspilningsliste), kan så åbnes i VLC under "Medier" - "Åbn fil ...".

Filmene afspilles så i VLC uden hensyn til, at en anden afspiller kan være sat som standard.
Avatar billede eurositi Ekspert
18. januar 2021 - 14:21 #6
Hvis VLC ikke performer som ønsket, kan MPV være et godt alternativ: https://sourceforge.net/projects/mpv-player-windows/files/64bit/

Der findes en hel stribe scripts her https://github.com/mpv-player/mpv/wiki/User-Scripts _ De kan bruges til, at få MPV til at afspille filerne præcis, som du ønsker. Scripts skal bare placeres i en MPV undermappe. MPV benyttes vist ofte til NAS-løsninger.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. januar 2021 - 16:42 #7
Højreklik på fil og vælg "Afspil med VLC" virker det ikke?
Avatar billede falster Ekspert
18. januar 2021 - 16:42 #8
Med henvisning til #6 er SMPlayer også et tænkbart alternativ. Den "indeholder" også MPV.

https://www.smplayer.info/

https://www.smplayer.info/da/mpv
Avatar billede lurup Ekspert
18. januar 2021 - 21:33 #9
Jeg kan ikke højre klik på linket og vælg afspil med....selve filen kan ikke ses af mine bruger.
Jeg er nød til at have linket stående i en excel ark da jeg har 2 link til filmen alt efter om jeg er på lokal net eller hjemme.
Det kunne være \\10.10.10.227\dvd\film1 når jeg er på arbejde og \\87.13.10.227:200\dvd\film1.
Avatar billede lurup Ekspert
18. januar 2021 - 21:37 #10
Sidste link når jeg er hjemme
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2021 - 22:37 #11
Det var måske værd at overveje, om filerne skulle “I skyen”?
Avatar billede lurup Ekspert
19. januar 2021 - 00:26 #12
Vil meget gerne have filmen i skyen , hvor ?
Og hvad afspiller jeg den med i en god kvalitet uden det hakker ?

Jeg har ubegrænset plads på google.
Avatar billede Slettet bruger
19. januar 2021 - 00:49 #13
Evt. “Hakkeri” vil nok mere afhænge af hastighed og pålidelighed af din internetforbindelse