Avatar billede skolevej321 Forsker
19. januar 2021 - 11:35 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kopierer filer over på en ekstern harddisk.

Jeg skal have gemt alle word og billedfiler på en 8 år gammel mac over på en ekstern hardisk.
Harddisken er selvfølgelig brugt til lager fra min pc. Den er formateret vha. pc - den er tom.
Hvorledes får jeg filerne over på harddisken så jeg kan få dem tilbage på senere hen på en mac.
Skal harddisken præpareres ?
Jeg er i tvivl om fremgansmåden ?
Avatar billede kurt54 Ekspert
19. januar 2021 - 12:01 #1
Jeg vil foreslå du formaterer drevet med exFAT filsystem -det vil umiddelbart kunne bruges på MAC og PC.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. januar 2021 - 12:13 #2
Enig i #1. ExFat håndterer så vidt jeg ved også filer der er over 4Gb hvis du senere skal bruge denne mulighed.
Avatar billede INK Ekspert
19. januar 2021 - 12:17 #3
Hvis det er på din Mac du vil formatere, så gå i hjælpeprogrammer og så diskværktøj. Her vælger du SLET og vælger så ExFAT. Kontroller en ekstra gang, at det er den rigtige disk, du har fat i.
Avatar billede Ali walid Matallah Praktikant
20. januar 2021 - 16:15 #4
det vil umiddelbart kunne bruges på MAC og PC.

snaptube vidmate