Avatar billede Dorte Mester
20. januar 2021 - 14:51 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kode på beskyt ark i en makro ?

Hej
Når man i en makro starter med at låse arkbeskyttelse op og slutter med at låse igen - kan man så have en kode på beskyttelsen ?
Jeg bruger:
ActiveSheet.Unprotect
og
ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True
Hvis man kan, hvordan skal makrokoden så se ud, hvis min kode f.eks. er do19

Mvh. Dorte
Avatar billede mikh Juniormester
20. januar 2021 - 15:19 #1
Har du prøvet, at sætte kode på i regnearket, og derefter køre makroen.
Så vidt jeg husker respekterer makroen den kode du har indsat i selve regearket.
Avatar billede store-morten Ekspert
20. januar 2021 - 16:02 #2
Prøv:

ActiveSheet.Unprotect "do19"

ActiveSheet.Protect DrawingObjects:=True, Contents:=True, Scenarios:=True, Password:="do19"
Avatar billede Dorte Mester
21. januar 2021 - 08:29 #3
Makroen accepterer ikke, hvis man blot sætter en kode på arket, som du foreslår mikh.

Koden fra dig store-morten, virker. Tusind tak for hjælpen.