Avatar billede k_skriver Juniormester
22. januar 2021 - 14:07 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Søgning i en filmappe efter filer med navn der indeholder en bestemt værdi

Nogen ideer til en makro / indhold til en BAT-fil, der søger i en mappe og finder (samt gerne kopierer til en anden mappe) alle filer - hvor filnavnet INDEHOLDER "S???? " (hvor ???? kan være alle forskellige tegn/tal)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. januar 2021 - 15:25 #1
noget i stil med
xcopy c:\test\s*.* c:\nymappe
den kopierer bare...
Avatar billede k_skriver Juniormester
22. januar 2021 - 23:50 #2
Den kopierer umiddelbart bare alle filer der starter med S - jeg er ude efter alle filer hvor filnavnet indeholder (og ikke nødvendigvis starter med) S0001..S9999
Avatar billede claes57 Ekspert
23. januar 2021 - 08:30 #3
dir c:\test\*.* > c:\data.txt
så har du en fil med alle navne, åbn den i excel, og kopier filnavne til en søjle ekstra.
i denne ekstra klikker du alt frem til S fra, og tæller 5 tegn frem, og klipper resten væk
slet rækker, der ikke starter med S i den ekstra søjle
tjek, at de 4 tegn til højre er numeriske, slet række, hvis ikke
så har du et antal rækker tilbage med filnavn, og S???? værdien
ud fra filnavnet kan du kopiere den fra en mappe til en anden.
Avatar billede k_skriver Juniormester
05. februar 2021 - 14:06 #4
Når jeg så har listen med filnavne i Excel - har du så en snedig måde at få dem alle kopieret til en særskilt mappe?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. februar 2021 - 14:16 #5
det behøver jeg ikke engang at tænke på - der er andre, der har lavet det...
https://analysistabs.com/excel-vba/copy-files-one-location-another-folder-directory/
du skal så have fra-mappe og til-mappe i felter også, og så kombinere fra-felt og filnavn og bruge til-felt også i makroen, som så skal køre ned igennem til den møder en tom linje