Avatar billede ErikHg Ekspert
22. januar 2021 - 20:44 Der er 1 kommentar og
1 løsning

TV 2 program "Station 2" "Fra Farum til Philadelphia"

Jeg har siddet og kikket på adskillige afsnit af "Politijagt" fra Kanal 5 på YouTube.
I nogle af afsnittene er den velkendte færdselsbetjent Vlado på besøg i hos politiet i bydelen Upper Derby i Philadelphia. Der arbejder en politimand af dansk afstemning ved navn Thomas Hald. Han har boet i USA siden 1988, og søgte ind ved politiet i USA da han ikke kunne blive ansat ved det danske politi, pga. at han er farveblind.
Jeg er kommet til at tænkte på TV 2´s program "Station 2". De sendte nemlig for efterhånden temmelig mange år (omkring 20 år) siden nogle afsnit med titlen "Fra Farum til Philadelphia", om netop en dansker, der efter afslag hos det danske politi, efterfølgende var flyttet til USA og havde søgt ind ved politiet i Philadelphia. Han var også farveblind. Nu er det jeg tænker på om det var samme person.
Betjenten dengang havde giftet sig med med en amerikaner og havde fået et eller flere børn.
Der er et link her til Politijagt fra Kanal 5.

https://www.youtube.com/watch?v=7kFB8NDTrxE

Kan nogen huske dette program og de nærmere detaljer, vil det glæde mig.
På forhånd tak.

Mvh.
ErikHg
Avatar billede kurtba Ekspert
22. januar 2021 - 22:19 #1
Du har ret. Det er samme person. Jeg kan godt huske programmet, men kan ikke huske titlen eller nærmere omstændigheder, bortset fra det med at han ikke kunne blive ansat ved dansk politi, men da han ville være politimand, prøvede han så lykken i USA i stedet for. Jeg har efterfølgende genkendt ham, da han var med i det nyere program.
Lidt link til oplysninger om ham
https://www.kristeligt-dagblad.dk/udland/thomas-hald-kom-fra-farum-til-usa-i-1988
I følge tv2 hed udsendelsen
Station 2 Special: Dansk strømer i Philadelphia
Det kan du læse lidt om her på side 4
http://gfx.tv2.dk/info/TV2medienyt27-01-06.pdf
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. januar 2021 - 10:23 #2
Jeg takker for svaret👍👍👍
Jeg vil kontakte TV 2 for at høre nærmere. De kunne jo godt genudsende disse programmer. Så vidt jeg ved var der flere afsnit i serien af programmer om Thomas Hald. Der var vist også et afsnit, hvor nogle af hans amerikanske kolleger var i Danmark for at se forholdene her, ligesom Vlado var i USA.
Det ville være bedre om TV 2 genudsendte programmer af denne slags, frem for f.eks. at genudsende amerikanske pladderkomedier med dåselatter.

Mvh.
ErikHg