Avatar billede Farmor Praktikant
23. januar 2021 - 10:26 Der er 7 kommentarer

Jubii

Ja, altså ikke Jubii fordi prisen stiger, tværtimod. Jeg har også fået en voldsom stigning og lige denne her BESKRIVELSE    BELØB
Jubii Mail PLUS
fra 22-01-2021 til 22-07-2021    294.00 DKK
heraf moms (25%) 58.80 DKK
i alt 294.00 DKK
Jeg har thunderbird, hvor jeg kan se mails på ipad, iPhone og pc.
I thunderbird har jeg også “lokale mapper” , hvor jeg gemmer mails, der ikke må slettes, hvis uheldet skulle være ude.
Hvilken gratis udbyder foreslår I? Jeg er lidt luren ved Gmail - af en eller anden årsag. Jeg vil meget gerne have stabil og reel udbyder. Indtil jeg fik thunderbird, havde jeg Outlook, som jeg ikke kunne bruge mere på et tidspunkt.
Jeg går ud fra, at jeg kan flytte alt over i ny, men hvordan, hvis jeg vælger en ny?
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
23. januar 2021 - 10:46 #1
De fleste internet udbydere tilbyder også en gratis email konto, f.eks. Yousee
Avatar billede INK Ekspert
23. januar 2021 - 11:38 #2
En konto hos Google er simpel, men du kan også oprette en Outlook.com mail hos Microsoft. Hvis du ikke kan lide de store udbydere, så er en gratis konto hos din internetudbyder en mulighed, som beskrevet i #1.

Ser du også har Apple udstyr. Du kan også oprette en mail hos Apple med endelsen iCloud.com

Med Thunderbird, er det relativt enkelt at flytte. Flere tråde her på Computerworld anviser hvordan. Den store udfordring med ny mailadresse er, at den skal rettes mange steder: offentlige myndigheder, banker, forsikringsselskaber, sociale medier, fordelsklubber etc. etc.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2021 - 13:47 #3
Kigger med her da jeg også bruger Jubii.
Jeg har i flere år brugt gratisudgaven af Jubii, men det stopper her til foråret.
Jubii har lige fået ny ejer, og derfor måske stigningen. Mener den gratis udgave af Jubii stopper til april hvor det kommer til at koste ca 50 kr om måneden at have dem som udbyder. Det er en gammel get2net.dk adresse jeg har gennem udbyderen der så forsvinder.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. januar 2021 - 14:15 #4
Jeg ville ikke vælge en konto hos min internetudbyder, da man så er bundet til denne leverandør.
Skifter man leverandør, mister man også mailadressen.
Af den grund har jeg for år tilbage valgt at oprette en Gmail og det virker ganske fortrinligt.
Jeg går ud fra at Outlook og iCloud er lige så anvendelige, men da jeg har Android telefon og andre enheder, der kun eller nemmest kører med Android, lå Gmail jo lige for.
Avatar billede 220661 Ekspert
23. januar 2021 - 14:36 #5
Enig i #4
Jeg bruger min jubii til eksperten her og også til facebook.
Det mere private jeg bruger mail til, har jeg hos Yousee der er min internet udbyder.
Så der bliver nogle ting jeg skal have flyttet når jeg nedlægger mail hos Jubii.
Tror også at GMail bliver mit valg da jeg har en oprettet jeg ikke har taget i brug til noget specielt.
Avatar billede Erik K Ekspert
23. januar 2021 - 15:17 #6
Jeg har faktisk 3 forskellige Gmail-adresser til forskelligt brug (de er jo gratis).

En til f.eks. eksperten og lignende
En til brug i en forening, hvor der bruges en del mails
En til mit almindelige private brug.

Det praktiske er, at man kan have alle tre konti liggende i samme app og med to klik på telefonen skifte imellem dem.

Min gamle TDC-mail er næsten helt udfaset nu og bruges kun til ganske få "brugerkonti"
Avatar billede 220661 Ekspert
25. januar 2021 - 16:47 #7
Farmor har du fået svar på det du spurgte om??