Avatar billede Frederik L.J Praktikant
24. januar 2021 - 13:19 Der er 1 kommentar

Interview med IT-Supporter - OSO

Hej!
Jeg hedder Frederik og jeg skal til at i gang med obligatorisk selvvalgt opgave (OSO).

Jeg vil gerne undersøge nærmere omkring jobbet IT-Supporter, og mine lærere opfordre kraftigt at man interviewer en person med jobbet.

Jeg har haft lidt svært ved at finde ud af præcist hvad det egentlig er en IT-Supporter præcis gør, og det virker til at det er forskellige fra sted til sted. Så hvis spørgsmålene er forvirrende, så undskyld på forhånd.

Spørgsmålene er:

Må jeg nævne dit navn i min opgave, eller vil du være anonym? `
Hvis ja, hvad er så dit navn?

Hvad er dine opgaver som en IT-Supporter?
Er det forskelligt fra sted til sted?

Hvordan ser en gennemsnitlig dag ud som en IT-Supporter?
Sidder du på et kontor og venter på at der er brug for support, eller har du en bestemt runde du går?
Er du altid i gang med noget, eller er der meget tid hvor man ikke laver noget?

Hvorfor valgte du at blive IT-Supporter?

Må jeg kontakte dig igen hvis jeg har andre / opfølgende spørgsmål?

I kan enten sende svarene som svar herunder eller som privatbesked til mig.
Tak på forhånd :)
Avatar billede claes57 Ekspert
24. januar 2021 - 18:02 #1
en slags:
Oprettet: 30. april 2009 kl. 14.56
Niveau: Ekspert
Oprettede spørgsmål: 15
Kommentar skrevet: 20.735

så jeg bruger min erfaring til at kloge mig på ting, som andre måske ikke ved
jeg blev det her, fordi jeg har tid til overs
der er andre, der supporterer et system - dem om det, de er specialister i det - jeg er mere generel i det, som andre glemmer eller ikke ved (jeg er ældre og har været på it siden det hed edb - søg evt på https://da.wikipedia.org/wiki/ZX81 jeg  startede, da vi var på hulstrimmel og havde hulkort)