Avatar billede TG 808 Praktikant
24. januar 2021 - 18:11 Der er 4 kommentarer

Vedr. forespørgsel om en HP Compaq mini 110

Min HP Compaq mini 110 er ødelagt, bortset fra hardisken. Så min forespørgsel er hvilken anden pc model der evt. kan bruges, til f. eks. at indstallere hardisken fra HP Compaq mini 110.
Et spørgsmål til, er det muligt at overføre det på hardisken på Compaq 110 til hvilken som helst anden pc.?

Det er næsten umuligt at købe en ny HP Compaq mini 110, forde produktionen er udgået.
Skulde det være nogen der selger en HP Compaq mini 110 så venligst oplys det.
Avatar billede poko1 Ekspert
24. januar 2021 - 18:33 #1
Hvis den kører Windows styresystem sikkert XP eller senere kan man godt overføre indholdet til en anden PC. Med Windows!
Avatar billede Mikael Ekspert
24. januar 2021 - 18:45 #2
Den HD ser ud til at være en SATA ??

Med denne løsning, kan du hente "det meste" over på en anden computer, via USB.

https://www.av-cables.dk/usb-2-0-til-sata-adapter/usb-a-2-0-til-sata-slim-13-pin-adapter.html
Avatar billede Mikael Ekspert
24. januar 2021 - 18:55 #3
Vedr. #2 ;)

SATA harddisken har denne slags stik. Og vil passe til tidligere nævnte adapter ;)

https://previews.123rf.com/images/puenny/puenny1508/puenny150800022/44179495-sata-hard-disk-hdd-connector-close-up-image-.jpg
Avatar billede milter Ekspert
24. januar 2021 - 21:13 #4
Hvis du tænker på at flytte harddisken eller hele dens indhold, inklusiv styresystem og programmer til harddisken/SSD'en i en ny bærbar og derefter klikke på start-knappen, så glem det. Det vil aldrig komme til at virke.

Det drejer sig tilsyneladende om en ca. 12 år gammel bærbar, så det eneste, du kan overføre til en ny bærbar, er dokumenter som f.eks. Word-dokumenter, billeder, videoer og lignende.