Avatar billede danni2501 Mester
26. januar 2021 - 18:30 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Gendan til fabriksindstillinger med recovery partition

Hej eksperter

Jeg vil gendanne min svigerindes Toshiba Satelite til fabriksindstillingerne ved hjælp fra den Recovery partition som ligger på maskinen. Jeg troede bare at man kunne boote op og trykke F12 og så vælge <HDD Recovery> i boot menuen og så går det hele igang fordi at alt info ligger på selve Recovery partitionen. Men det kan man åbenbart ikke.

Jeg har taget nogle billeder her https://photos.app.goo.gl/iwR5bqnAspUGbRd49.

Som i kan se under "Computeradministration", så findes der en recovery partition.

Når jeg vælger <HDD Recovery> i boot menuen, så kommer den blå menu op hvor man kan vælge meget forskelligt. Men lige meget hvad jeg vælger så er det som om at man skal bruge en DVD eller USB til hjælp.

Jeg har oprettet et såkaldt "genoprettelsesdrev" (se billede) på USB, men den kan jeg vist ikke bruge til noget.

Jeg har også prøvet at være inde i Windows under "Opdatering og genoprettelse". Jeg vil så vælge "Fjern alt og geninstaller Windows" (se billede), men her kommer den også op og siger at man skal indsætte et medie.

Jeg er lost. Hvad er det jeg mangler?
Avatar billede danni2501 Mester
26. januar 2021 - 18:32 #1
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2021 - 19:07 #2
Hvis du vil tilbage til Fabriksindstillinger Hvorfor så ikke bruge denne mulighed?
Du kan både nulstille og gemme dine personlige filer!
https://ibb.co/yW1XTwD
Avatar billede INK Ekspert
26. januar 2021 - 19:20 #3
Vil du foretage en ren ny installation, så følg denne anvisning.
https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows10/
Avatar billede danni2501 Mester
26. januar 2021 - 19:42 #4
Jeg glemte helt at skrive Windows version. Der ligger Windows 8.1 på maskinen.

@poko1
Jeg kan ikke finde den menu er den mon i Windows 8.1?

@ink
Findes der også en side hos Microsoft hvor man laver et image af Windows 8.1 mon?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2021 - 19:56 #5
Jeg har ikke haft WINDOWS 8-8.1 Jeg opgraderede direkte fra Windows 7.
Du kunne jo også prøve at opgradere til Windows 10 det kunne jo være det lykkes?
Avatar billede danni2501 Mester
26. januar 2021 - 19:58 #6
Men er det ikke slut med gratis at gå fra Windows 7 eller 8 og så til 10?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2021 - 20:04 #7
Jeg ville prøve Jeg gjorde det på en maskine i November, men jeg garanterer ikke!
Avatar billede INK Ekspert
26. januar 2021 - 20:17 #8
Har i fredags sidste uge opdaget en pc fra Windows 8.1 til Windows 10. Automatisk aktivering med digital licens. Ingen problemer.
Avatar billede poko1 Ekspert
26. januar 2021 - 20:21 #9
#8 Ja det var så nyere end den jeg lavede!
Avatar billede danni2501 Mester
26. januar 2021 - 21:02 #10
Tak for jeres hjælp. Jeg går i krig.